Wat is er nieuw

Gup man knijpt staartvin samen

Irina.swsm

Well-known member
Lid geworden
13 december 2016
Hallo, ik heb de afgelopen tijd wat problemen gehad met mijn nieuwe guppen. Ben er ondertussen 3 verloren helaas. Wat ik steeds zie gebeuren is dat de vissen hun staarten samen trekken. Het ziet er wat krampachtig uit. Ik heb oprecht geen idee wat het probleem is en ik hoop dat iemand weet wat het zou kunnen zijn. Voor de rest is de vis nog actief en gedraagt zich volkomen normaal. Dit was bij de andere overleden guppen ook zo in het begin maar na een week waren ze overleden.
Het is een mannetje en op de foto is het de meest oranje vis.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    134.1 KB · Weergaven: 153
Een geknepen staartvin is veelal een teken vqn een bacteriële infectie.
Als het dit is, zit er niets anders op op eerst zo goed als alle water te verversen (of als je de vissen makkelijk kan uitvangen echt alle water te vervangen) en dan te behandelen (zowel vissen als aquarium) met een anti bacterieel middel zoals bactopur direct. Middeltjes zoals esha 2000 gaan het hier niet trekken (en zijn zowizo al vrij nutteloos)

Niet vergeten van iedere vorm van chemische filtering uit je aquarium te verwijderen.

Ik vermoed ook iets bacterieels en Guppen zijn vaak behandeld met AB dus hebben dan weer minder weerstand.

Wat bedoel je precies met chemische filtering?

Kool bijvoorbeeld.
Idd. actieve kool maar ook zeoliet, nitraat en andere harsen maar ook bepaalde soorten spons die speciaal behandeld geweest zijn. Veelal de groene en zwarte varianten.

Haalt een nitraatspons ook medicatie eruit dan?

op dit moment zit er eEn witte spons in het filter. Zou geen idee hebben wat voor’n spons het is. Ik heb al jaren dit filter en dezelfde soort sponsen en nog nooit een probleem gehad.
Op dit moment ziet de vis er nog slechter uit (foto).

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    105 KB · Weergaven: 114
op dit moment zit er eEn witte spons in het filter. Zou geen idee hebben wat voor’n spons het is. Ik heb al jaren dit filter en dezelfde soort sponsen en nog nooit een probleem gehad.
Op dit moment ziet de vis er nog slechter uit (foto).
Als je niets doet gaat het er niet op verbeteren. De bacteriën gaan blijven aangroeien tot zelfs de gezondste vis er aan ten onder gaat.

Witte spons ken ik niet, enkel witte watte.
Lijkt me dat je een zeer zwak ding hebt als filter.

Hoe groot is de bak en welke filter gebruik je?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan