Wat is er nieuw

gup met zwarte stippen op haar buik

• Onderwerp starter Onderwerp starter AnjadW
  • Startdatum Startdatum
A

AnjadW

Guest
ik heb een zwangere vis, en zij heeft op haar buik zwarte stippen. zou dat een ziekte zijn? ik heb weleens gehoord dat je soms de oogjes van de jonkies door de buik heen kan zien, maar dat zou dan toch in het zwarte gedeelte moeten zijn, en niet in het witte? of toch

Heb je een foto?

Een voorbeeld van een gezonde zwangere Gup.
WZyOGcOz9QIG9P4dFY8O6KReqjmAt5VI.jpeg

wat een mooie scherpe foto zeg! ik heb net een hele tijd zitten pielen met mijn toestel, maar hij fotografeert veel te traag. aan die foto's heb je niks.
je moet je voorstellen dat bij de vis hierboven, op het onderste gedeelte van de buik, waar ze op kan liggen zeg maar, een stuk of 20 kleine stipjes te zien zijn, alsof ze met een fijne viltstft gezet zijn. ze eet wel goed. zwom al raar, vanwege haar kromme staart. heb haar een tijd geleden toen ik nog een kom had ipv aquarium, van iemand gekregen, dus ze kan best oud zijn. heb eens gelezen dat een gup een kromme staart kan krijgen door vaak zwanger te zijn van veel vissen en dat dit dan niet meer recht trekt.
wat ze wel af en toe dat, is een zwieper met haar staart geven als ze langs een steen komt, dus misschien heeft ze jeuk op haar onderbuik?

wel las ik dat schimmel niet wit hoeft te zijn, maar ook rood of zwart kan zijn. maar of dat echt in stipjesvorm optreedt... weet ik niet. dit zijn echt nette stipjes, geen vlekken of zo.

ik heb bij afbeeldingen van ziektes zitten zoeken, maar zag niks wat overeenkwam met mijn visje...
dus ik wacht het maar af.

nou, toch maar weer een paar pogingen gedaan, en er zijn 2 vage foto's van de vis met stippen uitgekomen.
img_6713.jpg

img_6714.jpg

alvast bedankt voor het meedenken!
groetjes, Anja

Lijkt het maar zo of is die rug nou zo vergroeid?

Dat zijn onschuldige pigment vlekjes. Ze lijkt wat krom maar dat zie je vaak bij oudere vrouwtjes.

De foto die ik plaatste kwam gewoon van internet.

oke, bedankt voor het geruststellen!!!
groetjes, Anja

Ja, ze is echt heel krom, ze zwemt ook schommelend, maar dat doet ze al maanden.
Ik heb haar krom gekregen van iemand, geen idee hoe oud ze is.
Vanmorgen zag ik 6 nieuwe jonkies rondzwemmen, dus ik denk dat zij degene is die bevallen is.
Er zit nog een vrouwtje bij, ook zwanger, maar met een kleinere buik, dus zij zal nog wel even moeten...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan