wat een mooie scherpe foto zeg! ik heb net een hele tijd zitten pielen met mijn toestel, maar hij fotografeert veel te traag. aan die foto's heb je niks.
je moet je voorstellen dat bij de vis hierboven, op het onderste gedeelte van de buik, waar ze op kan liggen zeg maar, een stuk of 20 kleine stipjes te zien zijn, alsof ze met een fijne viltstft gezet zijn. ze eet wel goed. zwom al raar, vanwege haar kromme staart. heb haar een tijd geleden toen ik nog een kom had ipv aquarium, van iemand gekregen, dus ze kan best oud zijn. heb eens gelezen dat een gup een kromme staart kan krijgen door vaak zwanger te zijn van veel vissen en dat dit dan niet meer recht trekt.
wat ze wel af en toe dat, is een zwieper met haar staart geven als ze langs een steen komt, dus misschien heeft ze jeuk op haar onderbuik?
wel las ik dat schimmel niet wit hoeft te zijn, maar ook rood of zwart kan zijn. maar of dat echt in stipjesvorm optreedt... weet ik niet. dit zijn echt nette stipjes, geen vlekken of zo.
ik heb bij afbeeldingen van ziektes zitten zoeken, maar zag niks wat overeenkwam met mijn visje...
dus ik wacht het maar af.