Gup Moscow?


Lydian

Member
Lid geworden
1 september 2021
Berichten
6
Leeftijd
45
8EA5360A-46D2-4FB9-ADA0-87C4C4623225.jpeg
1F3D30FD-FD88-4FB6-8C82-160BB9E01DE1.jpeg


Heeft deze gup Moscow genen in zich zitten?
 
Er is een betere expert dan ik hier.
Sterker, ik ben geen expert 🙂
Ik heb er de afgelopen jaren gewoon veel over gelezen, da's alles.

@stanovic is een betere bron.
(Overigens, volgens www zie ik wel een Moscow.☺️)
 
Als de informatie van Groothandel Ruinemans klopt wel. https://www.ruinemans.com/product/21063-poec-ret-moscow-red-male-m

Dit vind je misschien wel een interessant artikel.

 
Moscow red lijkt mij een verwijzing naar de beroemde Moscow blue.
Rood is een prachtige kleur voor guppy's en er zijn meerdere te vinden. Full red, flamingo red, chili red. Dan nog alle snakeskin en koi-varianten.
Blauw is veel unieker. De Moscow blue is dé blauwe gup. Nog steeds. Blauw is veel moeilijker te kweken.
Ik denk dat de Moscow red een beetje meelift met de kwaliteiten van de blue.
Als je helemaal exclusief wilt zijn ga je op zoek naar een Moscow Purple..
 
Bekijk bijlage 330678Bekijk bijlage 330679

Heeft deze gup Moscow genen in zich zitten?
Nee, deze guppenstam heeft geen moscow-invloed. Ruinemans heeft ze overigens ook doch op de site is het niet goed aangegeven. Dit is nl. de flamingo gup (blonde grondkleur en een 70-80 rode dekkleur). Er is een gupman op de site van Ruinemans aangegeven als zijnde flamingo rood. Da's correct, doch op de foto met dat licht zie je helaas niet goed dat die een blonde grondkleur heeft. De foto met omschrijving van de moscow rood is geen moscow rood maar een flamingo gupman. Ik bel danwel mail Ruinemans van tijd tot tijd wel omdat ik dan zie dat de verkeerde naam gekoppeld wordt aan bepaalde vissen. Een relaas die ik af en toe van hen wel krijg is dat men bewust wel eens een foutieve foto erbij zitten om maar niet tegen een leeg fotovakje aan te hoeven kijken.
Een moscow red ziet er als volgt uit:
DSCF6441.JPG

Er zijn wel lieden (wiens naam ik niet zal verhullen) die stiekem flamingo guppen (ik doel overigens niet op Ruinemans) verkopen als zijnde full red moscows. Pas daar mee op! Flamingoguppen zijn beduidend goedkoper dan de full red moscows. Dus laat je niet bedonderen!
Eigenlijk zijn van oudsher moscowguppen, guppen die halfzwart danwel halfgrijs zijn. Sinds de komst van de full moscows (een algehele dekkleur over de grondkleur heen), zijn ze de halfzwarte en de halfgrijze guppen, HB (halfblack) en HG (halfgrey) gaan noemen. En benoemen ze sindsdien de full moscows de hedendaagse moscows.
Er is een betere expert dan ik hier.
Sterker, ik ben geen expert 🙂
Ik heb er de afgelopen jaren gewoon veel over gelezen, da's alles.

@stanovic is een betere bron.
(Overigens, volgens www zie ik wel een Moscow.☺️)
Nou ja, ik noem mijzelf ook geen expert hoor. Maar eerder een guppenpassionata. Mijn passie ervoor loopt al aardig tegen de 50 jaar aan...
 
@stanovic Heel erg bedankt voor de informatie .
Weet jij misschien waar ik wel een mooi trio Moscow guppen kan krijgen , het liefst groen.
Ik kom uit Capelle aan de Ijssel
 
@stanovic Heel erg bedankt voor de informatie .
Weet jij misschien waar ik wel een mooi trio Moscow guppen kan krijgen , het liefst groen.
Ik kom uit Capelle aan de Ijssel
Ik zou je willen aanraden om contact op te nemen met Marco Landman. Hij runt z'n website m.b.t sierguppen onder de naam "Guppycorner". Hij doet dit samen met een vriend van hem. Ze leveren kwalitatief goede guppen. Daar durf ik wel voor in te staan. Wij kennen elkaar persoonlijk. Je kunt de naam guppycorner gewoon googlen.
 

Terug
Bovenaan