Wat is er nieuw

Gup zwemt op haar zij

• Onderwerp starter Onderwerp starter Petra WM
  • Startdatum Startdatum
P

Petra WM

Guest
Wat is er met deze gup aan de hand?
Ze zat in de meterbak, heb haar even in de Rekord 600 gezet met wat minder stroming. Ze moet erg haar best doen om recht te zwemmen. Dat lukt niet echt.
Alle andere vissen hebben dit niet. Deze vis heeft geen eerdere problemen laten zien, is een vrij grote gup en mijn mooiste vrouw.

View My Video

Zwemblaasprobleem?

Lijkt alsof ze niet alleen moeite heeft om recht te zwemmen maar ook om naar onderen te gaan.

3 van de 5 rouwtetra's die ik had hebben dit ook gehad. Kan zo weer over zijn, maar het komt terug. Uiteindelijk overleven ze dit niet.

Ik denk ook zwemblaas ja.

Stroomt he bij jouw zo hard?????
met filter geknepen?

Ik denk ook zwemblaas problemen. Mijn black Molly doet sinds vanmorgen ook raar

Bedankt allemaal, ik zal haar een tik op de kop geven... ga ook niet wachten tot het arme beest vanzelf bezwijkt.

Bertus, dat hoort geloof ik in dat andere topic. ^_^
Ik heb een filmpje gemaakt van de stroming. Voluit en half.

Ja. inderdaad.

Bertus zei:
Stroomt he bij jouw zo hard?????
met filter geknepen?

ben bang van wel

ze cre�ert een rivierstromimng

of dat geschikt voor guppen is ?

In de vorige bak en in de Rekord 600 gaan de guppen juist voor de uitgang van het filter zwemmen in de stroming.

Maar da's een ander topic...
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1505098

Daar staat nu ook een filmpje van de harde en mindere stroming. Hij staat uiteindelijk op de mindere.

Ik weet niet of dit helpt, maar ik heb ooit eens dezelfde symptomen bij een neon tetra gehad en die heb ik toen voor een tijdje in een klein laagje water gelegd. Deze kon ook niet meer naar beneden zwemmen zodat hij van uitputting op z'n zijde in het water lag. Het laagje water was n�t genoeg zodat hij helemaal onder was, maar zo weinig dat hij op de bodem kon liggen om te herstellen en uit te rusten. En dan elke dag een beetje water toevoegen tot ze is opgeknapt.
Ik ben trouwens geen expert in visziekten, dus misschien werkt die behandeling nu helemaal niet, maar het is het proberen waard.

Bedankt voor de tip!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan