Gupjes kweken


E

Eduard newone

Guest
Helloww, een vraagje, k denk dat ik 2 hoog- zwangere guppen heb en 3 guppen die misschien zwanger zijn maar nog niet voor direct. Ik zou graag jullie mening horen wat jullie denken en wat jullie van mijn guppen vinden. Zijn het guppen die de moeite waard zijn om mee te kweken of zijn het geen mooie exemplaren. Helpen jullie mij even? Extra uitleg is altijd welkom!



20180730_155222.jpg
20180730_155753.jpg
20180730_155540.jpg
20180730_152641.jpg
 
Vorig bericht was 3 vrouwtjes en 1 mannetje.
Nu zie je nog 1 mannetje en 2 vrouwtjes
20180730_151930.jpg
15329620217951286437402.jpg
20180730_152300.jpg
 
Zal ik zeker mee verder kweken, mijn excuses voor de wazige foto's.
 
Omdat ze daar in geworteld zijn.
 
Heb geen verstand van guppen maar vind ze wel mooi hoor! ;)
De stekjes van de planten worden gekweekt in de steenwol maar als je ze in je bak zet moet je dat spul van de wortels halen hoor.
Nou ziet je bodem er niet heel ideaal uit maar dan kunnen de planten normaal gesproken lekker in je bodem verder wortelen.
 
Dus beter een fijne laag steentjes leggen en ze laten wortelen? Is het niet moeilijker om te kuisen. Als er eten tussen blijft liggen?
 
@Seabait ik heb thuis ook hele kleine steentjes waar ik wel een laag mee kan leggen.
 
Het is een allergaartje van verschillende kweekvormen waar je niets mee kunt.

De nakomelingen zullen nooit zo als de ouders worden.

Ik denk dat je aan deze site wel wat hebt. https://www.guppyclub.nl/ En ga eens op zoek naar een kweker waar je een goed kweek trio kunt kopen. Met een beetje zoeken zijn deze echt wel te vinden.
 
Het is een allergaartje van verschillende kweekvormen waar je niets mee kunt.

De nakomelingen zullen nooit zo als de ouders worden.

Ik denk dat je aan deze site wel wat hebt. https://www.guppyclub.nl/ En ga eens op zoek naar een kweker waar je een goed kweek trio kunt kopen. Met een beetje zoeken zijn deze echt wel te vinden.

Bedankt voor de info!!! :)
 
Iemand raszuivere guppen te koop voor mij?
 
Als u echt raszuiver zoekt. Ik heb geen guppen maar wel zuivere N- Klasse Endlers. soorten die in het wild inmiddels helaas uitgestorven zijn. Endlers hebben wat weg van guppen maar de mannetjes zijn wat kleiner en hebben geen lange staart. De kleur schakeringen van endlers zijn veel scherper en de kleuren zijn bij metallic achtig. omdat een endler wel met een gup kan kweken zou het jammer zijn om ze samen in 1 aquarium te doen. Liever zuiver houden! maar een zogenaamde hybride kruising tussen een gup en endler kan ook wel weer verrrassende mooie jongen geven. Persoonlijk vind ik de zuivere soorten echter meer bijzonder en mooier.
 

Terug
Bovenaan