Guppen bak beginnen


H

Hamstersam

Guest
Hallo!
Ik zou het heel leuk vinden om een aquarium te starten met guppen. Ik heb al een 80x40x45 aquarium en een externe filterpomp JBL greenline cristalprofi. Ik vraag me nog veel af:
Wat voor planten adviseren jullie?
Waar moet ik de bak op zetten? Hij staat nu op een houten bureautje.
Welke waterwaardes moet ik meten?
Is de waterhardheid in Amsterdam goed?
Moet ik nog iets speciaals aan leidingwater toevoegen als ik het in het aquarium doe?
Ik ga in de zomer 7 weken op vakantie, hoe houd ik de guppen bij?
Als ik mannen en vrouwen guppen houd planten ze snel voor, (2 mannen 6 vrouwen wil ik) maar hoe snel precies?
Kan ik guppen zonder verwarming houden?
Waar moet ik guppen kopen?
Wat voor bodembedekking adviseren jullie?

Nog andere dingen die ik moet weten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik mannen en vrouwen guppen houd planten ze snel voor, (5 mannen 2 vrouwen wil ik) maar hoe snel precies?
Kan ik guppen zonder verwarming houden?
Waar moet ik guppen kopen?


Vrouwtjes Guppen worden na drie weken al geslachtsrijp en daarna fokken ze als konijnen:D

Guppen hebben wel een verwarming nodig het zijn namenlijk tropische vissen

Guppen kan je vaak voor een prikkie bij een dierenwinkel halen

(Ik zou bovendien wat meer vrouwtjes nemen anders worden ze met zn tweetjes een beetje lastig gevallen)
Verder staat er op dit forum genoeg informatie over guppen type bijvoorbeeld in bij de zoekfunctie Guppen Houden en dan kan je een heleboel vinden;)

mvg
Daan
 
Hier kun je het een en ander al vinden:

http://www.licg.nl/rs

Besef dat je heel snel de bak vol zal krijgen als je enkel Guppen gaat houden;). Je kan prima gewoon bodemgrind nemen. In elk geval meer vrouwen dan mannen nemen.Ben je er zeker van dat het buro sterk genoeg is voor een gewicht van rond de 150 kilo?
 
Wat niet kan maar qua inkijk lijkt me dat niet mooi en ook niet handig als je onderhoud wil plegen. Je zou dan bijna op de grond moeten gaan zitten wil je goed je bak kunnen bekijken. Ik heb hier nu een 60cm op een zelfbouw kastje van 30cm hoog en dat kijkt al vervelend kan ik je zeggen;)
 
En als ik baby guppen wil wegdoen hoe moeten ze dan vervoerd worden?
 
Guppen uit dierenzaken zijn vaak producten van zware inteelt en kunnen weinig hebben. Het zijn allesbehalve Beginners visjes.

Waarom kijk je niet naar Endlers?(lijken op Guppen maar zijn het niet) Deze zijn kleiner en krijgen ook minder jongen. Wel willen ze niet te koud zo een graad of 24 en voeding met een hoog plantaardig gehalte.

Oz0Pss04GWDyEepploqkh_bNvkS62cdU.jpeg


Ook zou je kunnen kijken voor Japan blue Guppy's deze zijn ook niet zo groot, en erg mooi van kleur. Ook deze hebben dezelfde wensen als Endlers.

Oz0Pss04GWDyEepploqkh_bNvkS62cdU.jpeg
 
Waarom kijk je niet naar Endlers?(lijken op Guppen maar zijn het niet) Deze zijn kleiner en krijgen ook minder jongen. Wel willen ze niet te koud zo een graad of 24 en voeding met een hoog plantaardig gehalte.
Ja lijken me ook leuk! Maar waar raad je aan om ze te kopen? Liefst in de buurt van Amsterdam.
 
Ik wil toch niet alleen guppen. Het lijkt me leuker om wat verschillende vissen te hebben. De filter is aangekomen. Wat voor (goedkope) verwarming raden jullie aan? En wat is een leuk makkelijk visbestand voor mijn aquarium?
 
Ik gebruik hier veel van Super Fish en op zich bevallen die wel. Er zijn wel betere maar die zijn vaak ook duurder.
 
Black mollys zijn ook makkelijk, net als Plattys 20 tot 28 graden en 7,5 PH
 
ook Molly s jongen als konijnen dus daar zou mijn voorkeur niet naar uitgaan. Wat Corydoras Panda op de bodem is ook leuk en een schooltje Espei s voor het midden bijvoorbeeld.
 
Je kan vast ook wel inspiratie en ideeen opdoen bij de bakken van andere leden met een vergelijkbare afmeting:)
 
Oké dat vindt jij maar dat kan toch wel verschillen als ik mijn boek doorneem van Jeremy Gay ,daar staat Xiphophorus maculatus (Paty) Quatemala, Mexico.
20-28 graden C.PH 7,5-8 en dan neem ik dat aan, maar ervaring is wel eens anders.:thumbs:
 
Oké dat vindt jij maar dat kan toch wel verschillen als ik mijn boek doorneem van Jeremy Gay ,daar staat Xiphophorus maculatus (Paty) Quatemala, Mexico.
20-28 graden C.PH 7,5-8 en dan neem ik dat aan, maar ervaring is wel eens anders.:thumbs:
Maar dat is alleen in de zomertijd 28 graden. ;) En dus niet het hele jaar door.

Optimaal is rond de 22 graden. en zomers kun je ze ook buiten in een grote speciekuip in de tuin houden. Tijdelijk 15 graden is dan ook geen enkel probleem
 
Platy's hou je liever wat koeler 22/23 graden. Absoluut niet hoger voor langere tijd.

Wat zijn de gevolgen voor de vissen dan als je ze voor langere periode warmer houdt dan dat eigenlijk geadviseerd wordt?

En hoe zit het dan als je vissen houdt die eigenlijk te koud zitten en die warmer water nodig hebben?

Voorbeeld: Discussen moeten warm gehouden worden.
Wat zijn de gevolgen dan voor deze vissen als ze constant op 23/24 graden gehouden worden?
Dus te koud gehouden worden, zeg maar?


Ben wel benieuwd/nieuwsgierig naar de antwoorden.
Bovenstaande twee vragen kwamen zo ineens bij me op toen ik je reactie las.
 
Wat zijn de gevolgen voor de vissen dan als je ze voor langere periode warmer houdt dan dat eigenlijk geadviseerd wordt?

En hoe zit het dan als je vissen houdt die eigenlijk te koud zitten en die warmer water nodig hebben?

Voorbeeld: Discussen moeten warm gehouden worden.
Wat zijn de gevolgen dan voor deze vissen als ze constant op 23/24 graden gehouden worden?
Dus te koud gehouden worden, zeg maar?


Ben wel benieuwd/nieuwsgierig naar de antwoorden.
Bovenstaande twee vragen kwamen zo ineens bij me op toen ik je reactie las.
Dat is wel een leuk idee voor een stelling!
Vissen moeten op de geadviseerde temperatuur zitten.;)
 
Wat zijn de gevolgen voor de vissen dan als je ze voor langere periode warmer houdt dan dat eigenlijk geadviseerd wordt?

En hoe zit het dan als je vissen houdt die eigenlijk te koud zitten en die warmer water nodig hebben?

Voorbeeld: Discussen moeten warm gehouden worden.
Wat zijn de gevolgen dan voor deze vissen als ze constant op 23/24 graden gehouden worden?
Dus te koud gehouden worden, zeg maar?


Ben wel benieuwd/nieuwsgierig naar de antwoorden.
Bovenstaande twee vragen kwamen zo ineens bij me op toen ik je reactie las.

Discussen te koud houden zal leiden tot ziekten, en ze zullen het sowieso niet lang volhouden omdat het te koud is.

Platy's lange tijd te warm houden zorgt er voor dat de stofwisseling van de vis veel sneller zal gaan dan gewoonlijk. Ze zullen dan ook niet oud worden. Ongeveer 1 jaar terwijl een Platy gehouden bij 22 graden ongeveer 3 jaar zal worden.

Voorop gesteld dat aan de andere wensen zoals ene regelmatige waterverversing en goede voeding (Bij platy's veel plantaardig voedsel) wordt voldaan.
 
Over verwarming gesproken, kan ik ook meerdere kleine verwarmingen gebruiken? Mijn tank is 140 liter ongeveer. Ik kan een gratis verwarming van 25 watt krijgen, is die nuttig?
 
Discussen te koud houden zal leiden tot ziekten, en ze zullen het sowieso niet lang volhouden omdat het te koud is.

Platy's lange tijd te warm houden zorgt er voor dat de stofwisseling van de vis veel sneller zal gaan dan gewoonlijk. Ze zullen dan ook niet oud worden. Ongeveer 1 jaar terwijl een Platy gehouden bij 22 graden ongeveer 3 jaar zal worden.

Voorop gesteld dat aan de andere wensen zoals ene regelmatige waterverversing en goede voeding (Bij platy's veel plantaardig voedsel) wordt voldaan.

Ok,....bedankt :)
 
Over verwarming gesproken, kan ik ook meerdere kleine verwarmingen gebruiken? Mijn tank is 140 liter ongeveer. Ik kan een gratis verwarming van 25 watt krijgen, is die nuttig?

Optisch is dat denk ik ook minder mooi dat 1 buis in de bak. Zelf zou ik 1 verwarming nemen die voldoende capaciteit heeft;)
 

Terug
Bovenaan