Guppen bevallen niet en babyguppen gaan dood


G

Guppylover

Guest
Hoi allemaal ik ben nieuw hier en ik heb totaal geen verstand van forums enz... maar ik heb een vraag: voordat ik guppen nam zij iedereen altijd dat je binnen een mum van tijd je hele aquarium vol heb zitten met guppen. Ik heb nu al 2 jaar guppen. Het eerste jaar was het heel erg zoeken en gingen veel guppen dood. Op een gegeven moment ging het goed en dat gaat het nu nog steeds. Alleen met dat hele voortplantingsgedoe lukt het niet echt. Ik heb nu 3 vrouwtjes, 1 mannetje en een babygup(helemaal gezond!). Ik heb deze guppen al een half jaar maar er is er nog maar 1 een keer bevallen en waren het maar 10 babies...
Ze gingen allemaal dood behalve 1. Die doet het nu nog steeds! Daarna heb ik nog 1 bevalling gehad weer bleef er maar 1 over! Nu heb ik denk ik al 5 maanden geen nieuwe bevalling gehad terwijl de vrouwtjes allemaal een buikje hebben.
Het komt er op neer dat er gewoon niks gebeurd daarzo.
Iemand een iedee hoe dit komt?
Het is trouwens 30 liter aquarium.
Groetjes mij
 
Heb me wijs laten maken dat er tegenwoordig heel vaak slechte kwaliteit guppen worden aangeboden bv dus dat zou een oorzaak kunnen zijn maar 30 liter is eigenlijk ook wel aan de kleine kant voor ze ivm ruimte.
Met zo'n bakje is het vaak ook lastiger om de boel in balans te houden dus misschien zou je wat meer over oa de inrichting,filter en hoe vaak je ververst kunnen vertellen.
 
Thnx voor reactie ik zou het proberen goed uit te leggen.
Ik heb dus een 30 liter bak en ik heb me laten vertellen dat dat voor guppen echt ruinte genoeg is. Ik heb een standaard filter die bij het aquarium was inbegrepen van superfish. Van het zelfde merk heb ik ook het verwarmingsding. Ik heb best veel plant in de bak en in het midden staat een aquarium autootje. Ik weet niet of je hier wat aan hebt...
 
Laat je dan hier wijsmaken dat 30 liter heel weinig voor ze is! ;)