Ik ben het met NicoleE eens, waarschijnlijk heb je de bacteriën met het verschonen eruit gespoeld.
De filter is het hart van je aquarium.
Als je die schoon wilt maken (eens in de paar maanden) dan uitspoelen in aquarium water.
Blijf water verversen, zet de kap open om meer verdamping te krijgen met dit warme weer.
Wat ik aan raad:
Koop een aquarium thermometer (verkrijgbaar al voor €2,50)
Je schrijft dat de temperatuur 22 graden is echter met dit weer is dat bijna niet haalbaar zonder aanpassingen (of je moet in een bunker wonen).
Zelf heb ik een airco en de temperatuur van mijn bakken loopt nog op tot 26 graden.
In een ruimte waar ik geen airco heb, heb ik een ventilator en koel ik met flessen bevroren water en nog blijft de temperatuur daar rond 28/29 graden hangen.
Koel met een ventilator en flessen bevroren water.
Koop een fles bacteriën, zelf heb ik standaard Pro Clean BAC van JBL op voorraad, maar voor nu, wat ze in de winkel hebben.
Uiteraard is het niet dé oplossing, maar voor nu, alle beetjes helpen.
Probeer verder zo veel mogelijk de vragen die er gesteld zijn te beantwoorden.
Nood oplossingen zijn voor nood, je wil de kern van het probleem verhelpen.
Mensen hier willen helpen, maar ze zijn niet paranormaal begaafd en hebben dus informatie nodig om je goed te helpen.
Wat is je bakmaat ?
Er past 50 liter in
Ze bedoelen hier de cm van je bak, dus even een meetlind pakken en de lengte, breedte en hoogte meten.
Wat zijn je waterwaarden en waar is mee gemeten ?
Eeeh de temperatuur is standaard 22 graden
Met waterwaarden bedoelen ze niet de temperatuur, maar de PH, KH Nitraat, Nitriet ed.
Deze kan je meten met een teststrip of druppels.
Als je geen test strips of druppels hebt kan je met wat aquariumwater naar de aquariumwinkel gaan waar ze het voor je testen.
Welke filter gebruik je?
Een filter tja ik heb er niet veel verstand van
Je hoeft geen verstand van filters te hebben, om erachter te komen wat voor filter je hebt.
Op alle filters staat een sticker met informatie, maak een foto of schrijf hier op wat erop staat, dan weten de kenners hier precies wat voor filter je hebt.
Om welke vis(sen) gaat het ?
De platys en de guppen
Wat zijn de medebewoners ?
Ja modderkruipers ofzoiets eelteters 6 tetra’s
Zoals gevraagd, maak even foto's van de medebewoners, dan weten ze hier wel wat voor vissen/modderkruipers het gaat.