Wat is er nieuw

Guppen met stukken uit hun staart

• Onderwerp starter Onderwerp starter beginner124
  • Startdatum Startdatum
B

beginner124

Guest
Ik heb een klein 60 l aquarium met normale waterwaarden.
Buiten 4 guppen heb ik ook 1 rustige betta. Heb deze nog nooit iets aan de guppen zien doen of achteraanzwemmen. Nu heb. Ik hezien dat de staart van 2 guppen splijten en stukjes wegzijn.

Verder lijken ze gezond te zwemmen en te eten.

Zijn er bijzondere waarden die ik moet controleren of enig idee hoe dit komt?

Nou Guppen en een Betta in zo n bakje gaat vaak mis. Ik wil wedden dat de Betta de dader is.

Ik durf ook haast te wedden dat het de Betta is. Ze ergeren zich namelijk nog wel eens aan snelzwemmende guppen met mooie staarten

Raar, zie ze eigenlijk zelfs nooit in mekaars buurt.
Mijn minigoerami is daarintegen wel heel actief

Welke dieren zitten er allemaal precies in je bak dan?

3 corydora
2 mini goerami
2 algeneter
1 betta
6 kleine schoolvisjes rasbora heteromorph
1 ancistrus
4 man guppen

Met gourami's, guppen en een Betta in de bovenlaag is het daar ook wel heel erg druk. Kan me goed voorstellen dat dan of de Betta of de gourami's zich aan de guppen gaan ergeren en naar de staart willen happen. De Betta blijft toch mijn hoofdverdachte.

Tnx voor de feedback, ik ga het nog even afzien. Dan weet ik toch al dat ik geen ziekte ofzo in de bak heb.

Ik zie nu wel een van de guppen regelmatig achter de anderen zwemmen, zouden zij stukjes uit elkaar happen?

Nee, je hebt het antwoord och al gehad? Doe de guppen of de andere vissen weg of koop een tweede bak maar haal ze iig wel uit elkaar.

Yilleke zei:
Nee, je hebt het antwoord och al gehad? Doe de guppen of de andere vissen weg of koop een tweede bak maar haal ze iig wel uit elkaar.

:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan