Wat is er nieuw

Guppen naar een nieuw aquarium bij sluierstaartvissen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Etienne98
  • Startdatum Startdatum
E

Etienne98

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb twee aquariums. Een is van mijn vader en de andere is van mij. In het aquarium van mijn vader zitten nu mijn guppies, maar ik wil deze vissen over gaan zetten naar mijn aquarium waar al twee sluierstaartvissen in zitten. Aquarium van 80 L. Ja ik weet dat de sluiterstaarten eigenlijk een groter aquarium nodig hebben, maar daar heb ik helaas geen ruimte voor. Anders had ik de sluierstaartvissen nooit gekocht, maar deze heb ik van iemand gekregen waar ze niet zo goed verzorgd werden...

Het aquarium waar de sluierstaartvissen nu inzitten heeft een zandbodem met een dun laagje grind. Er staan nog niet zoveel planten in. Een stuk of 6 ''zuurstofplantjes.'' Ik wil er nog meer plantjes bij gaan zetten.

Nu heb ik een aantal vragen.
1. Wat is een goede temperatuur voor de twee sluierstaartvissen en de 5 guppies?
2. Hoeveel guppies passen er in een aquarium van zo'n 80 L (waar ook twee sluierstaartvissen in zitten)?
3. Hebben jullie nog idee�n hoe ik het aquarium kan inrichten? Wat vinden guppies fijn? Want nu is het nog erg leeg.

Alvast bedankt,

Groetjes.

Je geeft al aan te weten dat je bak eigenlijk te klein is voor de huidige vissen waarom dan vragen of er nog meer visjes bij kunnen?
Vraag je een beetje naar de bekende weg toch? 😉

En volgens mij passen ze wat temperatuur betreft ook totaal niet bij elkaar dus zou ze gewoon lekker in de bak van je pa laten zitten.

Seabait zei:
Je geeft al aan te weten dat je bak eigenlijk te klein is voor de huidige vissen waarom dan vragen of er nog meer visjes bij kunnen?
Vraag je een beetje naar de bekende weg toch? 😉

En volgens mij passen ze wat temperatuur betreft ook totaal niet bij elkaar dus zou ze gewoon lekker in de bak van je pa laten zitten.

Mijn vader wilt de guppen niet in zijn aquarium, omdat hij het geen ''mooie vissen'' vindt.. en het zijn ook eigenlijk mijn guppen.

Dan zou ik me vader effe de les lezen.
Geen mooie vissen? Ok, geef maar hier dat aquarium. 😉

Ik ben het helemaal met John eens. Ik zou zeggen de sluierstaarten een ander onderkomen geven en dan kan je de guppen wel in je bak doen.

Het liefste wil ik ze ook in de grote bak van 240 L. laten...
Maar elke keer zit hij te zeuren dat hij wilt dat de vissen naar mijn eigen bak gaan.

Lekker ruilen van vis dan!
Je vader van zijn lelijke guppen af en jij van de sluiers die te klein zitten!
Win win situatie :thumbs:

Seabait zei:
Lekker ruilen van vis dan!
Je vader van zijn lelijke guppen af en jij van de sluiers die te klein zitten!
Win win situatie :thumbs:

Hahah, ja dat wilt hij dus ook niet... en de sluierstaartvissen kunnen sowieso niet in de bak van 240 L. want de temperatuur is te hoog.

Je vader is dus het probleem 😉
Als hij zo graag van die visjes af wil.. waarom dan niet een deal sluiten? Jij nieuwe bak erbij voor de sluiers (met zijn pinpas), en de gupjes hun eigen bakkie?

kellemes zei:
Je vader is dus het probleem 😉
Als hij zo graag van die visjes af wil.. waarom dan niet een deal sluiten? Jij nieuwe bak erbij voor de sluiers (met zijn pinpas), en de gupjes hun eigen bakkie?

Haha dat gaat helaas niet. De sluierstaart zaten eerst in een aquarium van 20 L. veel te klein... 80 L. was echt het maximum. Meer ruimte is er niet voor nog zo'n groot aquarium. Zoals ik al zei heb ik de vissen van iemand gekregen waar ze niet zo goed verzorgd werden. Ik zou ze nooit in de winkel kopen.

Ik heb nog wel een aquarium van 20 L. maar dit is ook erg klein voor de guppen lijkt me...

Nu worden ze iets minder niet goed verzorgd dus ook niet echt helemaal zo fraai.

Misschien kan je ze aanbieden in het goudvissen gedeelte?

Seabait zei:
Nu worden ze iets minder niet goed verzorgd dus ook niet echt helemaal zo fraai.

Misschien kan je ze aanbieden in het goudvissen gedeelte?

Ik doe niet zomaar dieren weg... ook al is het een vis... en wie weet waar ze dan terecht komen.

Hier zitten natuurlijk wel veel goudvis/sluierstaart kenners/liefhebbers.. wie weet heeft iemand nog een plekje over.

kellemes zei:
Hier zitten natuurlijk wel veel goudvis/sluierstaart kenners/liefhebbers.. wie weet heeft iemand nog een plekje over.

Mocht ik ervoor kiezen om de sluierstaartvissen weg te doen, hoeveel guppen passen er dan in mijn 80L aquarium?

Op het goudvissen gedeelte van dit forum zitten zo goed als allemaal echte liefhebbers van sluiers en die kunnen ze een veel betere verzorging dan in dit geval geven hoor.

Soms komen vissen beter terecht dan hoe ze nu gehouden worden. Dat heb je zelf in de hand. Geen excuus om ze niet een (beter) leven te geven.

ook al is het een vis... en wie weet waar ze dan terecht komen.??

Misschien beter als bij jou? Jullie?

Of??van iemand gekregen waar ze niet zo goed verzorgd werden...??

En bij jou dan ,als ze te klein zitten?

Dankjewel. Ik heb ook een advertentie op marktplaats gezet.

Hoeveel liter heeft een sluierstaart per vis nodig? 50?

Ik heb iemand via marktplaats gevonden.

Hij zegt dat de vissen in de winter in een aquarium van 80cm komen en in de zomer zwemmen ze in de vijver

Ze komen in een aquarium met andere goudvissen en in de vijver met een paar koikarpers en graskarpers.

Is dit dan geschikt voor de sluierstaartvissen?

Moet het wel een flinke vijver zijn,weet je de maat?

80 cm voor sluiers is te klein, ook maar voor 1 winter. Zeker als er ook nog goudvissen in zitten. Ik zou er niet aan beginnen.

Nienepien zei:
80 cm voor sluiers is te klein, ook maar voor 1 winter. Zeker als er ook nog goudvissen in zitten. Ik zou er niet aan beginnen.

Ik heb verder nog geen reacties op de sluierstaartvissen gehad. Ze zitten nu in een aquarium van 60 cm, dus dat is nog kleiner. Nu weet ik niet of ze het beter hebben in een vijver en in de winter in een 80 cm aquarium mef andere vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan