Wat is er nieuw

Guppen opeten...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Achilles fish
  • Startdatum Startdatum
A

Achilles fish

Guest
Halo iedereen, 🙄
Ik weet dat het een beetje een rare titel is ..
Ik heb een trio guppen: twee vrouwtjes en een mannetje.
Die zijn al redelijk dik en zullen wss bevallen.
Maar ik wil niet met een overbevolking zitten. 😛
Dus mijn vraag: hoeveel guppen zullen er worden opgegeten?
Er zijn 2 hele grote planten in een 20l aquarium 😎

Mvg achilles fish
 
Nou als je pech/geluk hebt overleefd er niks.
Ligt eraan wat er in je bak zwemt en hoe de inrichting is. Maar ook de ouders eten graag de eigen jongen op hoor.
Vooral in een 20 liter hebben de jongen niet zoveel kans denk ik.
Eigenlijk moeten die ook in een grotere bak zitten.
 
Gefrituurd zou het moeten lukken.. wellicht zijn ze heel lekker xD
 
Inderdaad als je pech hebt zitten er straks 100 paar ogen je aan te kijken 🙂 en als je die niet op tijd uit elkaar trekt ...
 
Waarom zo'n reacties?

Mvg
 
Achilles fish zei:
Waarom zo'n reacties?

BlupGup bedoelde waarschijnlijk met uit elkaar trekken: niet in het zelfde bakje laten zitten
 
Ok bedankt Willem!
 
:sorry: inderdaad! De heren en dames gescheiden van elkaar!

Het zijn net muizen en voor je het weet zit je 20 liter vol met guppies. (Valt me nog mee dat je nog geen reacties op de 20 liter gehad hebt.. maar die komen vast nog wel)

:regen:
 
Ja het is helemaal waar dat je eigenlijk geen vissen in een bakje van 20 liter moet houden.
Daar kun je wel leuk een slak inzetten of wat garnalen.
Het mooiste is als je de guppen wat groter zou kunnen huisvesten.
 
Ok. Ik kijk al een tijdje naar een grotere bak van ongeveer 50 liter.
En ok Bertus dit versta ik!

Mvg
 
Is af en toe wel nodig,hoor.
Wat je soms zie,is om te huilen.
 
BlupGup zei:
(Valt me nog mee dat je nog geen reacties op de 20 liter gehad hebt.. maar die komen vast nog wel)

:regen:

Zeker wel! De eerste de beste reactie van john vermelde al het 20L feit 😉
 
Achilles fish zei:
Ok. Ik kijk al een tijdje naar een grotere bak van ongeveer 50 liter.
En ok Bertus dit versta ik!

Mvg
Op FB zie je vaak de 60x30x30 startersbakken voorbij komen voor een prikkie. 😉
Guppen horen volgens mij ook minimaal op die maat te zitten qua huisvesting.
En idd de boel gescheiden houden voorkomt overbevolking, ik heb onlangs ook heel bewust gekozen voor alleen maar mannen.
Die zijn imo gewoon veel mooier en ze krijgen tenminste geen jonkies. 😛
 
Ok! Maar hoeveel gupmannen houd je dan het best?

Mvg
 
het is toch altijd 1 op 3 a 4?


Dus 1 man 3 of 4 vrouwtjes...
 
En alsje alleen mannetjes houdt?
En welke fb pagina is dit, LoraineMSH?

Mvg
 
Ik weet niet uit welke regio je komt, maar vaak vind je wel iets als je zoekt op de naam van je woonplaats of een grotere plaats in je buurt, evt je netnummer invoeren.
In Almelo eo heb je bijv dierenhoekje 0546, in Harderwijk eo heb je dieren en toebehoren 0341.
Kwestie van even zoeken. 😉

Ik heb momenteel 3 mannen op 60x30x30cm en volgens een aquariaan waar ik voorheen regelmatig kwam, kunnen er max zo'n 10 � 12 gupmannen bij elkaar, afhankelijk van hoe ze zich onderling gedragen.
Ik merk bijvoorbeeld dat de 3 die ik nu heb een stuk feller zijn dan de 10 die ik voorheen had, dus bij deze 3 zal ik zowiezo niet meer dan 3 extra bijplaatsen en veel plekjes cre�ren waar ze zich kunnen terugtrekken (planten, schuilplekjes etc).
 
Ok bedankt!

Mvg
 
LoraineMSH zei:
Ik weet niet uit welke regio je komt, maar vaak vind je wel iets als je zoekt op de naam van je woonplaats of een grotere plaats in je buurt, evt je netnummer invoeren.
In Almelo eo heb je bijv dierenhoekje 0546, in Harderwijk eo heb je dieren en toebehoren 0341.
Kwestie van even zoeken. 😉

Ik heb momenteel 3 mannen op 60x30x30cm en volgens een aquariaan waar ik voorheen regelmatig kwam, kunnen er max zo'n 10 � 12 gupmannen bij elkaar, afhankelijk van hoe ze zich onderling gedragen.
Ik merk bijvoorbeeld dat de 3 die ik nu heb een stuk feller zijn dan de 10 die ik voorheen had, dus bij deze 3 zal ik zowiezo niet meer dan 3 extra bijplaatsen en veel plekjes cre�ren waar ze zich kunnen terugtrekken (planten, schuilplekjes etc).


wel zielig hoor die mannetjes willen toch ook een keer van bil/vin
 
De mannetjes zijn inmiddels verminderd naar 1 omdat ze levend voer zijn.
Tzt, wanneer 2 van de axolotls verkocht zijn ga ik een guppenbak opstarten en dan komen er 2 mannen en 4-6 vrouwen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan