Wat is er nieuw

Guppen ziek

LM1987

Well-known member
Lid geworden
28 september 2022
Leeftijd
38
Goedenavond allen.

De afgelopen tijd gaan mijn guppen dood. Ze zwemmen een tijdje erg raar, met de achterin naar beneden. Na enkele dagen gaan ze dood. Mijn waterwaarden zijn in principe goed (ph 7 kh 6 en no2 0). Ik heb een foto bijgevoegd van de gup die nog leeft.

Wat extra informarie:
Aqualantis 180 liter ( 1meter breed)
Intern filter bioflow aqualantis ( bijgeleverd)
Extern filter Eheim classic 350
Geen c02
Wel makkelijke beplanting

Visbestand:
Corydoras
Otocinclus
Dwerggoerami
Kardinaaltetra
Roodkopzalm
Guppen

Iemand een idee? Uiterlijk van de vis verandert niet. Zie geen schimmel, stippen, vermagering, etc. Alleen vreemd zwemmen.

Wekelijks aanbevolen dosering plantenvoeding all in one en vloeibaar c02 dagelijkse dosering

Bijlagen

• 20230131_230702.jpg
    20230131_230702.jpg
    161.4 KB · Weergaven: 107
Op hoeveel uur hangt hun kop? Niet recht zwemmen zoals het hoort is een indicatie dat er iets is met de zwemblaas maar dat kan vele oorzaken hebben. Maar dat het er meerdere zijn zegt natuurlijk veel. Heb je je water al een keer ververst? Als je het water goed schoon houd zou je kunnen kijken of dat helpt dan weet je dat het daar niet aan kan liggen, dan heb je al iets weg kunnen kruizen.

Elke week een waterwissel van +/- 30%. Deze week gisteren gedaan en geeft geen verbetering. De gup zwemt met de kop omhoog en staart hangend naar beneden. De stand zoals op de foto te zien is. Meer alsof de staartvin niet werkt...

De vis is niet opgeblazen of iets dergelijks.

Ik zou beginnen door te stoppen met "vloeibare co2". Dit is namelijk helemaal geen co2. Het is Gluteraldehyde, een algaecide vergif dat in hogere concentraties ook je bewoners doodt.

Verder kan ik niets zeggen zonder meting van de waterwaarden met behulp van een testkitje. Er kan ammonium in het water zotten, of nitriet...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan