Guppies leek


sailjo

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2020
Berichten
761
Locatie
Gauw
20200214_194051.jpg
20200214_193908.jpg
20200214_193756.jpg
20200214_195501.jpg
 
20200214_201708.jpg
20200214_202005.jpg
 
de kleintjes zitten in een aparte bak, ik wil eerst weten hoe en wat allemaal.

vragen: wat is dat bij het vrouwtje ( rode plek onder ) ?
wat voor voedsel hebben ze nodig, oude en jongen hetzelfde ?
waar moet ik verder goed op letten ?
 
Die vlek is normaal, die komt als ze zwanger zijn. Jongen eten alles wat in hun mond past. Gewoon droogvoer verkruimelen.
 
Vlokvoer fijn maken tussen twe theelepels.
Ze knabbelen verder aan alles wat langs komt dobberen.
 
hoe snel kun je zien of het een mannetje of vrouwtje is en hoe snel zijn jonkies zwanger ?
 
Ik zie op je bovenste 3 foto's wormen uit de aars komen, die moet je behandelen. Ik weet even niet welke worm dit ook alweer is. Even zoeken, camallanus wormen. Moet je echt behandelen. Zoek maar op het forum hier naar behandelingen, want het is al vaker besproken hier.
 
hoe snel kun je zien of het een mannetje of vrouwtje is en hoe snel zijn jonkies zwanger ?
Dat verschilt.
Soms al na een maand of twee, maar ik heb ook wel eens maanden meer dan dat moeten wachten.

En zelfs daarna besloten vrouwtjes nog wel eens om tóch nog een mannetje te worden.
 
Jakkes! En hoe komen vissen aan die beesten?
(Sorry, ik heb het artikel verder niet gelezen. Wel geprobeerd, maar wel erg wetenschappelijk geschreven.)
 
Hoe ze aan zoiets komen weet ik ook niet maar het ziet er inderdaad niet lekker uit.
 
Ja, ik vond ook wat meer informatie.
Als je er op Googled kun je heel veel vinden.

Ondermeer dat het goed te behandelen is en dat je het inderdaad behandelen móet.
 
Een heel goed middel is Levamisole en vroeger kon je dat zo ophalen maar nu niet meer en alleen veeartsen geven dat nog volgens mij. Wel zijn er middelen die Levamisole bevatten.
 
Een goede aquariumwinkel heeft er vast wel iets voor.
 
Tremazol zou ook goed moeten werken en veilig zijn voor slakken en garnalen. TS heeft Appelslakken dus dat is dan iets om rekening mee te houden.
 
ff een update over de ( vrouwen) gup, ik heb de foto laten zien bij 4 lfs, nr.1 moest informeren bij iemand anders en die gaf aan uitgescheurde dame door bevalling(en) en iets met ingewanden, nr.2 wist er eigenlijk niks van, nr.3 was zeer direct zeer stellig WORMEN , nr.4 moest haar collega vragen maar ook die was direct heel stellig WORMEN, dus een wormenkuur gehaald en er vandaag om 13.15 uur in gedaan.
 
20200215_134619.jpg
 
Die laatste foto is inderdaad wel heel duidelijk.. hopelijk slaan de medicijnen snel aan :)
 
20200215_143955.jpg


poep?
 
Laatst bewerkt:
Kan een stukje worm zijn, maar ontlasting kan net zo goed.
Zo te zien is het nog een mooie gezonde jonge dame.
En wormenkuren werken doorgaans zeer goed.
Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt.
 
hoe snel kun je zien of het een mannetje of vrouwtje is en hoe snel zijn jonkies zwanger ?
Een getraind oog kan het zekers al rond een week zien of het een vrouwtje of een mannetje is. Als ik ze op geslacht scheid dan doe ik dat nadat ze ongeveer een week oud zijn.
Vrouwtjes van ongeveer een maand oud kunnen al zwanger raken. Maar dan blijven ze doorgaans ook klein van stuk.
 
Een getraind oog kan het zekers al rond een week zien of het een vrouwtje of een mannetje is. Als ik ze op geslacht scheid dan doe ik dat nadat ze ongeveer een week oud zijn.
Vrouwtjes van ongeveer een maand oud kunnen al zwanger raken. Maar dan blijven ze doorgaans ook klein van stuk.

geloof dat ik op zoek moet naar een "getraind ' oog....
 

Terug
Bovenaan