Guppies vallen maanvis aan?!

N

Naomieke

Guest
Hallo hopelijk kan iemand me wat duidelijkheid brengen want ik weet het niet meer.
Ik heb een maanvis van bijna10 jaar, die zit al jaren alleen in een aquarium.
Vorige week heb ik guppies gekocht (10 mannetjes) ik heb de maanvis er bijgezet. De maanvis doet niets. Nu zet ik er 10 vrouwtjes guppies bij en de eerste dagen waren oké maar na 2-3 dagen begint er een van de vrouwtjes de maanvis aan te vallen, kan precies bijten ofzo maar de maanvis doet niets terug...
Nu beginnen meerdere guppies te bijten naar de maanvis en hij doet nog steeds niets terug... Ze doen dit de hele dag door behalve als ik ze net eten gegeven heb niet.. en ik heb bang dat mijn maanvis hier gestrest door wordt of doodgaat.. Normaal zou een maanvis de guppies net aanvallen niet andersom toch?
Heeeelp
Tips?
 
een gup is een zeer nieuwschierige vis die alles zal testen op eetbaarheid.
En raad nu eens... een maanvis is eetbaar.
 
een gup is een zeer nieuwschierige vis die alles zal testen op eetbaarheid.
En raad nu eens... een maanvis is eetbaar.
Ja dat dacht ik al wel maar is dit schadelijk voor mijn maanvis? Zet ik hem beter apart of kan hij daar tegen?
 
Ja dat dacht ik al wel maar is dit schadelijk voor mijn maanvis? Zet ik hem beter apart of kan hij daar tegen?
Gezond zal het zeker niet zijn. Ik zou hem in z'n vertrouwde omgeving laten en de guppen. elders houden.
 
Ik denk dat de drukke Guppen nu helemaal stress zullen veroorzaken bij de Maanvis dus de Guppen eruit halen lijkt mij een goed plan.
 
Ik denk dat de drukke Guppen nu helemaal stress zullen veroorzaken bij de Maanvis dus de Guppen eruit halen lijkt mij een goed plan.
Ik denk het ook.. En ik vind het alleen raar dat de maanvis niets terug doet en zich laat doen
 
Hij is langs 1 kant blind en gaat op zen zij zwemmen als ze hem aanvallen.. Ze beginnen hem allemaal aan te vallen
15835025491687475786308558442711.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een gevalletje van een verkeerde samenstelling van een visbestand, een maanvis is overigens ook een groepsvis.
 
Een gevalletje van een verkeerde samenstelling van een visbestand, een maanvis is overigens ook een groepsvis.
En in een te klein aquarium. Mooie kans omeen nieuw aquarium voor hem te kopen zodat die zijn laatste jaren in een fijne plek kan vertoefen.
 
[SUP]Het meeste is al hierboven wel aangegeven. [/SUP]
[SUP]Nog wel een toevoeging: bij guppen is het handig om meer vrouwen dan mannen te houden. De mannen jagen anders (te) veel achter de vrouwen aan. Met 2/3 vrouwen per 1 man wordt de 'druk' wat verdeeld over de vrouwtjes. [/SUP]
 
Welkom
Wel heftig op de foto
 
Ja het is net een nieuwe aquarium, de guppies zijn nieuw..
Ik had beter gewacht met guppies te kopen tot de maanvis van ouderdom zou sterven.
Maar ja ik zal hem terug in zijn oude aquarium moeten zetten
 
Hoe groot is de nieuwe bak eigenlijk?
 
De bak is 45cm hoog en 80cm lang 35cm breed
 
Ja dat is ook te klein voor een Maanvis. Je hebt hem ook al lang las ik maar in principe heeft die meer ruimte nodig dan deze bak kan bieden.
 
de maanvis ziet er ziek of zwak uit op de foto, goed idee om de vissen apart te zetten. Hopelijk knapt de maanvis dan op
 
Hij is langs 1 kant blind en gaat op zen zij zwemmen als ze hem aanvallen.. Ze beginnen hem allemaal aan te vallen Bekijk bijlage 292867
de maanvis speelt voor dood, in de hoop dat de aanvallen dan stoppen.
Niet wetende dat de guppen juist liever dode vis hebben om op te eten.
 
Hij speelt inderdaad voor dood denk ik..
Hij gaat vaker op zijn kop hangen dan iets anders, hij kan precies niet goed meer zwemmen.. En dat allemaal na 1dag.
Ik heb hem in een aparte aquarium gezet, maar hopelijk knapt hij op
 
Sterkte met de vis en ik hoop dat ie snel op mag knappen.
 
Terug
Bovenaan