Wat is er nieuw

Guppy’s

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wouttt
  • Startdatum Startdatum
W

Wouttt

Guest
Ik heb laatst ongeveer 30 baby guppy’s gekregen! Alleen wat moet met ze allemaal, ik heb best wel een grote vissenkom, maar ik neem aan dat ze hier niet allemaal in kunnen. Het is nu nog niet zo’n groot probleem omdat ze klein zijn, maar wat als ze groot zijn?

Het vaste 'probleem' bij guppies, platies en aanverwanten, wat te doen met alle nakomelingen? Verkopen op marktplaats is een optie maar er is weinig vraag naar en het is een hoop gedoe. Als voer gebruiken voor roofvissen wordt ook veel gedaan maar dan moet je natuurlijk wel een aquarium met roofvissen hebben of iemand dichtbij die dit heeft. Maar eigenlijk is het voorkomen dat die jonkies opgroeien wellicht nog wel de beste manier en dit doe je door een paar simpele roofvisjes bij te plaatsen zoals rouwtetra's. Die eten de jonkies op en krijg je uiteindelijk zeer weinig vissen die ook volwassen worden.

Dan is er nog een issue met de besproken vissenkom. Een vissenkom is niet geschikt om vissen in te houden, wat voor kom heb je precies?

Ah dan valt het mee. Normaal noemen wij dat een aquarium!

Hahaha, ja sorry ik noem bijna alle soort dingen waar vissen in kunnen vissenkommen. Ik heb er niet zo veel verstand van hahah

Dar zouden kleintjes even in kunnen maar voor een Gup heb je min 60cm nodig.

Ik denk dat een klein groepje guppies in een 50cm bakje prima moet kunnen maar zoals je ziet verschillen de meningen nogal. Wat betreft de baby guppen heb je dus wat opties. Verkopen / weggeven of op laten eten. Meer is er niet denk ik.

Ik dacht dat men vaak 60cm minimaal noemt omdat het best actieve zwemmers zijn.

Ja ik weet het, maar meningen verschillen hierover. Als ik een linkje plaats van seriouslyfish dan zal daar 45x30x30 als minimale maat staan zie hieronder. Het is net wat je die beestjes gunt ook. Als ik zelf guppen zou nemen zou ik zelfs minimaal 80cm aanhouden omdat dat ook gewoon leuker is om naar te kijken. Maar goed, 50cm is wat mij betreft niet direct een acuut probleem. 30 jonge guppen erbij die langzaam opgroeien wordt dat op termijn wel 😉

https://www.seriouslyfish.com/species/poecilia-reticulata/

Bedankt voor alle reacties, hier kan ik zeker wat mee en ik heb weer wat meer geleerd over guppies?

Bedoelen jullie dat 1 gup ongeveer 60 cm nodig hebben of het aantal waar ik het over heb?

Nee niet per Gup maar opzich heeft een Gup zo n 60cm aan zwemruimte nodig.

Oke bedankt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan