Guppy baby


Paulienxoxo

Well-known member
Lid geworden
19 juli 2020
Berichten
50
Leeftijd
23
Een paar maanden geleden had ik een zwangere guppy in mijn aquarium. Deze kreeg baby’s. Ik heb hiervan eentje kunnen “redden” en deze apart gehouden tot hij groot genoeg was. Ik ben zelf heel trots hoe hij is groot geworden (hij moet nog wat groeien) maar ik vroeg me af welke kleur dit onder valt als ik gelijkaardige vissen wil zoeken. Hierbij de foto’s:
 

Bijlagen

  • E5E8FD12-BCC6-4620-828C-420D521463DB.jpeg
    E5E8FD12-BCC6-4620-828C-420D521463DB.jpeg
    84.4 KB · Weergaven: 121
  • 3F08C6C4-F1E0-4A48-A656-047F76A29BF0.jpeg
    3F08C6C4-F1E0-4A48-A656-047F76A29BF0.jpeg
    122.7 KB · Weergaven: 108
  • 953BA948-B91A-45B9-9793-3A15AAD0438F.jpeg
    953BA948-B91A-45B9-9793-3A15AAD0438F.jpeg
    237.1 KB · Weergaven: 111
  • 3CC9CC62-1833-4E57-920B-F65FCF914F92.jpeg
    3CC9CC62-1833-4E57-920B-F65FCF914F92.jpeg
    269.9 KB · Weergaven: 114
Dat is moeilijk te zeggen bij guppy's. Dit komt, omdat alles door elkaar heen zwemt en er dus kruisingen kunnen ontstaan, qua kleur.
Wie zijn de vader en de moeder?
 
Even voor de duidelijkheid: ik heb de ballen verstand van guppy's, dus ik hoop dat er wat experts op inhaken, maar hij doet me denken aan een endlergup?
 
Ja, ik vind hem er ook behoorlijk Endler achtig uitzien.
Het lijkt inderdaad op een Endler Gup.
Mocht het nou geen Endler gup zijn denk ik zelf dat het gewoon Assorti is. Dat betekent dat er gewoon verschillende kleuren en maten bij elkaar worden gevoegd onder 1 noemer.
 
Dat is moeilijk te zeggen bij guppy's. Dit komt, omdat alles door elkaar heen zwemt en er dus kruisingen kunnen ontstaan, qua kleur.
Wie zijn de vader en de moeder?
Van de vader en de moeder heb ik geen idee. De vrouwtjes bij mij zijn meestal gewoon standaard grijs (misschien heel klein beetje geel) en qua mannetjes heb ik 2 oranje. Het is geen endler guppy. Dan zal het gewoon een mix zijn van verschillende kleuren guppies. Wel heel mooi :). Ik heb van de moeder geen idee omdat ik hem gewoon rond vond zwemmen in het aquarium. Ik heb namelijk nogal wat vissen die de populatie guppies in stand houden dus andere vond ik niet. Wel leuk zo dat hij deze kleuren heeft gekregen. Hij is heel lang grijs geweest. Het is toch altijd een verassing die kleur, zeker als je zo lang moet wachten tot je ze kan zien :)!
 
Een paar maanden geleden had ik een zwangere guppy in mijn aquarium. Deze kreeg baby’s. Ik heb hiervan eentje kunnen “redden” en deze apart gehouden tot hij groot genoeg was. Ik ben zelf heel trots hoe hij is groot geworden (hij moet nog wat groeien) maar ik vroeg me af welke kleur dit onder valt als ik gelijkaardige vissen wil zoeken. Hierbij de foto’s:
Het valt niet specifiek onder een bepaalde kleurstelling binnen het guppensegment. Doch wat wel uit dit mannetje valt te halen is dat het platinum op de voorzijde heeft. Dus dat zal binnen de lijn van de vader of de moeder liggen. Maar het moge duidelijk zijn dat dit een mixgup betreft. Neemt niet weg dat het best een leuke uitziende gup kan zijn. Want over smaak valt niet te twisten. Dat is zo persoonlijk.
Even voor de duidelijkheid: ik heb de ballen verstand van guppy's, dus ik hoop dat er wat experts op inhaken, maar hij doet me denken aan een endlergup?
Het is beslist geen endlergup. Maar kan me indenken dat mensen denken dat de bouw wat gelijkt op die van een tijgerhybride (zo'n hybride wordt ook wel tijgerendler genoemd). Maar die bouw van de tijderhybride komt niet van de endler maar van de gup.
 

Terug
Bovenaan