Wat is er nieuw

Guppy biotoop

• Onderwerp starter Onderwerp starter KennesE
  • Startdatum Startdatum
K

KennesE

Guest
Ik wil mijn bak, een rio125l meer brengen naar de biotoop voor guppy's en platy's waarvan ze komen, ( midden- Amerika) onderaan zal ik een foto plaatsen van hoe de bak er nu uitziet

Momenteel heb ik qua:'
Bodem: voedingsbodem en volkaansteentjes met hier bovenop kleine grindkorrels
Stenen: witte gatensteen
Hout: 3 stuk mopanihout
Plantenbestand: wat javamos, verschillende Anubis nana en bonsai op hout en steen bevestigd.de twee groten vermoedt ik ook een Anubis soort zoals gracilis maar ben niet zeker(foto) en middenachter: De Echinodorus bleheri, de rode: Alternanthera cardinalis denk ik.

Nu heb ik javamos op matten drie stuks en valisnera gewone (3stuk) en krul(3stuk), een grote javavaren, Bacopa Amplexicaulis en spiderwood besteld maar wie ken me helpen qua indeling

TO7VZehev6r_2oxofwR0VjVCoIAZZT-g.jpeg

Zelf dacht ik om de spiderwood en mopanihout aan de rechterkant tegen de filterbak te plaatsen( filter gaat er binnen een aantal weken uit) en de gatenstenen in de linker hoek op of bij mekaar te zetten. Als voorgrond dan de mosmatten. Of andersom. Een achterwand wil ik niet, ik kijk er graag door. Waar plaats ik best de andere planten? De valisnera normale en krul wil ik graag door mekaar plaatsen

Ik hoor graag jullie idee�n en tips
Ps. De valse rode en groen- gele gaan eruit

Voorbeeld van een Xiphophorus variatus biotoop: https://www.youtube.com/watch?v=hFwwTVAmAX8
De 'gewone' platy Xiphophorus maculatus komt in soortgelijke biotopen voor.

Om je aquarium wat op het biotoop te laten lijken kom je bij zoiets als dit uit (voorbeeld):

Grn0lU5I469AbILNQjSOXm_9BqMBlw45.jpeg

Als je dat vergelijk met jouw plannen kom je niet echt in de buurt:
- plantensoorten kloppen niet (verkeerde continent) en veel planten vergeleken met biotoop
- stenensoort klopt niet (ronde, bealgde keien; geen gatenstenen)
- houtsoort klopt niet (mopani is niet zo van die rechte takken).

Als je die spullen wilt gebruiken in je aquarium: dikke prima! Jij moet er blij van worden en niemand die je mag tegenhouden, maar richting biotoop gaat dit niet echt 😉

Nog twee voorbeeldjes van een aquarium

dwDvOFM4J-Mjx974bpj4_xuuklLsiw_X.jpeg

Hier staat wat erin zit: http://aquariusweb.qc.ca/docs_en/biotopes.php#vivipares
Wat minder natuurgetrouw, maar misschien meer wat je bedoelt 😉

dwDvOFM4J-Mjx974bpj4_xuuklLsiw_X.jpeg

Swamp in the floodplain of the Paraopeba River. Minas Gerais. Brazil

Plants: Eichhornia crassipes, Echinodorus tenellus, Ludwigia palustris

Biotope description: In the valley of the Paraopeba River there are Brazil's largest iron ore basin, gold and diamond mines. The typical soil gives the water brown color. The aquarium was set up based on a marsh biotope in the floodplain. Eichhornia crassipes dominates among the vegetation, on the open to the sun swamp areas Echinodorus tenellus and Ludwigia palustris can be seen. There are a lot of wild guppies in the marsh. Gold and diamonds cannnot be seen with the naked eye, and amethysts are not difficult to find.

Jurylid Heiko Bleher (Italy): (12) Very nice and detailed description and also nice d�cor, nearly biotope correct, but P. reticulata is not a wild/natural form.

Idd, k zie graag wat groen en kleur, ok dus geen biotoop dan

Eerste deel nieuwe inrichting

LFAVbQm-8hdyCZsbXP_FA7lLLeTUrNMk.jpeg

De plantjes gaan er morgen in, deze weken want er waren wat rottende delen bij

Ik vind het er al heel mooi uitzien. Ivo heeft natuurlijk gelijk als hij zegt dat dit niet een echte biotoop is zoals hij hoort te zijn maar hij heeft ook gelijk dat je dat moet doen waar je zelf blij van wordt. Ik vind de twee foto's die hij daarna plaatste heel erg mooi en vooral de onderste heel rustgevend.

[video]http://youtu.be/UJQUGzxn9Bk[/video]

Misschien is dit iets voor je? Als ik dit zie vraag ik me af waarom ik nog een filter heb en water ververs.

Finish:
Geheel
mWJ4Lzvn4hERzmgxAx5hYR_2AS_OAN0U.jpeg

Links:

Rechts:

Juist op tijd want de zwangere visjes staan op barsten Binnenkort baby gupjes en platy's

mooie aquaria

Heel mooi gedaan hoor!

De valisnera is ondertussen eruit gehaald, hij was helemaal grauw en slap geworden. Oo, is er nu een drijfplanten in, denk vorkjeskruid genaamd? Ook heb ik uiteindelijk besloten om een poster op de achterwand te bevestigen k was de vele draden beu gezien. Ook zij er drie tijgerslakken bijgevoegd.

Heb recent ook een nieuw CO2 systeem maar deze lijkt niet te behalen wat zou moeten.( soms teveel en soms teweinig )krijg hem niet afgesteld. Maar heb tot nu toe nog geen algen gezien.

Momenteel T5 licht nature en Colorado van juwel, brandt van 16u tot 12.30u met reflectoren, en ik voeg om de 3 dagen Sera florena toe( binnenkort profito eens uitproberen).

Waar zou ik de taifun het beste plaatsen( mss dat de valisnera teveel CO2 kreeg) , ik dacht ergens in de linker hoek maar weet niet of alle plantjes dan genoeg krijgen.

Spijtig genoeg nog geen babyvisjes gezien

Nu wachten op nog wat extra planten. Als ze zijn gearriveerd kan ik mij weer uren zoethouden.

Zal binnenkort wat foto's bijplaatsen

Hoe lang had je de Vallisneria er al instaan? Deze plant wil in het begin nog wel eens helemaal verslijmen om vervolgens weer terug te groeien.

Ik weet niet waar je woont maar a.s. weekend is er een tentoonstelling en beurs in Duitsland betreft Guppen en aanverwanten.
Het is ten zuiden van Emmen en ten noorden van Hengelo.

In ieder geval heb je nu meer een gezelschap biotoop gemaakt I.p. v. een Guppen biotoop.
Ook is het grind te grof voor deze biotoop.
Ook heeft de Valisneria een klei in de bodem nodig als je het weer gaat aanschaffen.
Jammer dat je het zo snel weg hebt gegooid want Valisneria verslijmt in het begin.

Succes ermee.

Ah ik dacht echt dat hij gewoon te warm stond ofzo of het een slechte plant was. Ben zelf van Belgi� dus dan is Duitsland wel ver he.

Ben afgestapt van het echte guppy biotoop omdat ik graag groen, planten zie groeien ect.

Is klei nodig als he er n voedingsbodem hebt

Bedoel je van die kleibolletjes die voedingsstoffen afgeven?

Een voedingsbodem is na een bepaalde periode uitgewerkt, maar wanneer dat weet ik niet. Dat zou je even moeten opzoeken. Als hij is uitgewerkt kun je er kleibolletjes in stoppen.

Zolang de bodem werkt is dat niet nodig. Als die is uitgewerkt dan verkoopt lid Backplay complete voedingscapsules.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan