Wat is er nieuw

Guppy dood na bevalling

• Onderwerp starter Onderwerp starter lizahvdengel
  • Startdatum Startdatum
L

lizahvdengel

Guest
Hallo,ik ben hier nieuw op het forum. Ik heb een aquarium van 80x40 met 8 corydoras paletius, 7 Black mollys en 2 guppen. Ik heb een vraag over mijn guppen, het vrouwtje was zwanger en toen ik eergister een kijkje ging nemen, zag ik dat er 4 baby's waren geboren. Normaal gesproken krijgen guppen veel meer baby's dus dat was voor mij het eerste wat opmerkelijk was, maar omdat mijn mollys nog al vreedlustig zijn dacht ik dat de rest was opgegeten.. Echter gister ging het mis; de buik van de gup was uitgezet, ze kon niet meer zwemmen, poepen, eten en het leek alsof haar organen er bijna uitkwamen. Het duurde dan ook niet lang voordat ze overleed. Ik vraag me af hoe dit komt, wat het is,of het vaker voorkomt en of het vooromen hadden kunnen worden. Nadat ze was overleden kwam er een grote gele 'bal' (gestorven onontwikkelde baby's?) uit haar buikje.

Vriendelijke groet Liza

Oeps Liza. Dat is vast geen leuk gezicht geweest zeg. Ik denk dat er bij de geboorte dus iets mis is gegaan waardoor de rest in de buik is achter gebleven zoals je beschrijft.
Tja, dat is dan ook weer de natuur he. Ik hoop voor je dat de 4 die je hebt het zullen redden in je bak.

Had je de gup in zo'n klein kweekbakje in je aquarium gedaan Liza?

Denk het niet John want Liza dacht eerst dat de rest was opgegeten door de Molly s 😉.

Foto1k0-3TFQVQP6.Jpg[img]

Tja, Kan zo geweest zijn, ZG. stuitligging van de bal.
Helaas, RiP. :stom:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan