guppy en goudvis samen in natuurvijver


K

KDvis

Guest
Beste forum leden ik had een vraag. Heb in de achtertuin een vijver van zo'n 160 liter met 2 goudvissen, had het idee om zomers de guppen er in te zetten verder heeft de vijver ook een kikker als medebewoner. Goed idee of niet?
 
Geen idee hoe lang guppen overleven in ons klimaat. Ik weet wel dat bij de uitstroom van de papierfabriek naast de Hoogovens in IJmuiden jarenlang guppen werden aangetroffen, maar dit was een warme uitstroom vertelde mijn vader altijd. Het zijn subtropische visjes, dus 's zomers zou het misschien wel kunnen, als je goudvissen ze niet opeten. Kikkers zullen ze niet pakken, maar Libelle- en Waterjufferlarven doen dat wel. Als je besluit om het te doen, is een " vissentoren" misschien wel een leuk idee, dan kunnen ze de warmte opzoeken, en zijn ze beter zichtbaar.
 
Nou die torens had ik nog nooit gezien en dat ziet er wel leuk uit overigens.
 
leuk bedacht die vistorens, had dat ook nog nooit gezien, alleen tijdens het afwassen dan:rolleyes:
 
dank jullie wel voor alle tips
 
Geen idee hoe lang guppen overleven in ons klimaat. Ik weet wel dat bij de uitstroom van de papierfabriek naast de Hoogovens in IJmuiden jarenlang guppen werden aangetroffen, maar dit was een warme uitstroom vertelde mijn vader altijd. Het zijn subtropische visjes, dus 's zomers zou het misschien wel kunnen, als je goudvissen ze niet opeten. Kikkers zullen ze niet pakken, maar Libelle- en Waterjufferlarven doen dat wel. Als je besluit om het te doen, is een " vissentoren" misschien wel een leuk idee, dan kunnen ze de warmte opzoeken, en zijn ze beter zichtbaar.

was ook niet van plan om de guppy's te laten overwinteren in de vijver.
 

Terug
Bovenaan