Guppy mannetje met dikke buik


Ik kan morgen voor een tientje een glazen "vaas" halen als tijdelijke huisvesting voor de slakken die ik niet kwijt wil, maar dat hangt ervan af hoe lang flubenol aanwezig blijft.

Als de garnalen tegen flubenol kunnen, kan het cpo kreeftje in het andere aquarium dat dan ook?
Ik heb toevallig vanmorgen een email gehad van een verkoper. Hij schreef me dat Flubenol in principe in het water blijft totdat je het eruit filtert met actieve kool. Ik weet echter niet wat dat met de Flubenol doet die ook in de bodem is 'gelopen'.
 
Ik heb toevallig vanmorgen een email gehad van een verkoper. Hij schreef me dat Flubenol in principe in het water blijft totdat je het eruit filtert met actieve kool. Ik weet echter niet wat dat met de Flubenol doet die ook in de bodem is 'gelopen'.

Dan zit die verkoper fout, flubenol verdwijnt uit zichzelf uit het systeem anders had ik allang dode slakken gehad
 
Dan zit die verkoper fout, flubenol verdwijnt uit zichzelf uit het systeem anders had ik allang dode slakken gehad
Door het filter? Licht? Weet je dat toevallig?
 
Door het filter? Licht? Weet je dat toevallig?

Nee hoe het uit je systeem verdwijnt weet ik dan weer niet, maar dat is hetzelfde als met bijv. lernex pro (voor ankerwormen) ook dat verdwijnt vanzelf uit je systeem, staat ook op de verpakking. (op de verpakking van flubenol staat dat ook overigens)
 
Er werden mij in de winkels dwerg corydoras aangeraden en dario dario voorgesteld om hydra te bestrijden. Zelf ben ik daarover nogal skeptisch omdat ik dat nergens anders heb gehoord of gelezen, maar heb ze toch met gepast voer meegenomen.

Ik ben nu op zoek naar 2 grote poelslakken (Lymnaea stagnalis) sinds dat wel bekende hydra-eters zijn, maar heb tot nu toe slechts twee webwinkels gevonden die ze verkopen maar dan alleen met minimum afname van tien stuks of als een pakket van verschillende slakkensoorten..
 
Heb net alle planten en decoratie uit de bak gehaald.

Er zaten twee waterjuffer larven in. :stom:
 

Terug
Bovenaan