Guppy met openstaande kieuwen, met filmpje voor jullie experts

A

antimorian

Guest
Hallo mede aquarianen!,
Wij hebben sinds ongeveer een maand een superfish 30 kitje met los daarbij de tetra 30 pomp gezien de pomp bij de kit "niet echt bevalt" om het maar subtiel te zeggen.
Wij hebben de bak ingericht met aquastart en slechts 2 a 3 dagen in laten draaien in plaats van de 2 weken.

nu is de nitriet piek voorbij (1,5 week geleden) en zijn deze waardes goed. Verder lijken de waterwaardes goed (nitriet tussen 0 en 0,1 & nitraat rond de 20 a 25)
PH CL2 ook getest en zit goed, behalve de kh is iets te hoog (tussen 1 en 1,5)
verder heb ik geen ammonium of ammoniak tester.
Ook heb ik geen luchtpomp in de bak maar wel de uitstromer net boven het wateroppervlak

Nu hebben we 2 of 3 guppies die dood zijn gegaan (alle volwassen) en nu 3 half snavelbekjes hebben om een of andere mysterieuze wijze het loodje gelegd.

Er is 1 zwangere volwassen gup en 1 (volwassen niet zwangere) gup die zich afzonderd van de rest en heeft openstaande roze tot rode kieuwen en lijkt naar lucht te happen

Gezien beelden meer zeggen als mijn weinig zeggende omschrijving heb ik een filmpje gemaakt met mijn oude mobiel.


Hebben jullie experts een idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Deze bak van 30 liter is niet geschikt voor vissen behalve dan misschien een betta. Ook heb je tekort ingedraaid en kunnen de vissen als gevolg van een no2 piek nu ziek zijn geworden en dus dood zijn gegaan. Voor Guppen mag je ook best een hoge kh hebben van 7 of hoger.
Ik kan aan de hand van de video zo niet veel zinnigs zeggen over deze vis maar het zal me niet verbazen als het met het te korte indraaien te maken heeft.
 
Ja, helaas heeft JessicaPilon (John) gelijk en is zo'n klein bakje eigenlijk een martelkamer (en al helemaal voor guppen) want meer dan wat rondhangen kunnen ze niet en daar raken -zeker die guppen- ze flink gestressed van want guppen zijn ware adhd-ers en hebben flink wat zwemruimte nodig.
Je andere vissen hebben overigens ook een grotere bak nodig.
Moet jij je dit eens voorstellen: je word opgesloten in de bezemkast en daar moet je de rest van je leven slijten, je kan dan niet eens even lekker lang wandelen of rennen, en meer dan wat rondhangen lukt niet, word je flink depressief van denk ik zo.
Zo werkt dat met vissen ook
 
Naast de uitleg van Antje zullen de vissen ook zijn blootgesteld aan nh3/4 en no2 zoals ik al eerder zei en dat kan fatale gevolgen hebben.
Ik wil je adviseren om deze vissen elders onder te brengen of met de verkoper te gaan praten of die ze wil/kan terugnemen.
 
Terug
Bovenaan