Ik heb een vrouwtjesgup die gisteren en vannacht allerlei jongen heeft gebaard. Vanochtend met het licht aan was ze aanzienlijk slanker en zwom nog vrolijk rond. Ook bij het voeren was ze er goed bij. Toen, binnen een uur, leek het alsof ze verlamd was. Ze had moeite met zwemmen en hangt nu in een plantje. Haar vinnen staan gewoon rechtop (niet samengeknepen). Ze ademt nog, maar doet verder niks meer.
Kan dit uitputting zijn van het baren? Ik heb zelf zo'n vermoeden van niet, want dan zou ze vanochtend ook al niet gezond moeten zijn.
Maar wat kan het wel zijn? De andere bewoners (3 andere guppen, 3 ringbandsnoekjes en 4 pauwooggrondels) mankeert helemaal niks. Die zwemmen gewoon vrolijk de bak nog door, dus een nitrietpiek of wat dan ook kan het niet zijn.
Kan dit uitputting zijn van het baren? Ik heb zelf zo'n vermoeden van niet, want dan zou ze vanochtend ook al niet gezond moeten zijn.
Maar wat kan het wel zijn? De andere bewoners (3 andere guppen, 3 ringbandsnoekjes en 4 pauwooggrondels) mankeert helemaal niks. Die zwemmen gewoon vrolijk de bak nog door, dus een nitrietpiek of wat dan ook kan het niet zijn.