Guppy staart afgesleten?


J

Jino1212

Guest
Hey, ik heb een 60 cm lange bak, 30cm hoog en heb 2 mannetjes guppen en 2 vrouwtjes guppen, verder nog 4 black Molly’s, 12 neon tetra’s en 1 cpo kreeft.
En nu heeft een van de mannetjes guppen zijn staart kwijt, ik vind het jammer en gek. Weet iemand hoe dit zou komen, ik heb hier nog wat foto’s van mijn aquarium:
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    51.5 KB · Weergaven: 122
  • image.jpg
    image.jpg
    112.5 KB · Weergaven: 115
  • 61793160702__FA34E1CA-E6E3-47F7-8156-DD78D7B524EA.MOV
    968.2 KB
Die staart kan zomaar eens afgeknipt zijn door je CPO, die staan daarom bekend.
Raad ze dan ook nooit aan om te houden tenzij ze in een CPO only aquarium terecht komen.

anders zou het vinrot kunnen zijn, maar dat zie ik er niet in.
 
was de staart eerst wel mooi?
slechte starten kunnen ook het gevolg zijn van te lang doorkweken
voor guppen is de verhouding 1m op 3v het beste
 
Ik denk ook dat deze een CPO-knipbeurt heeft gehad. Mag ik vragen waarom je zo’n grote pomp op 50 liter hebt btw? Big Grey mama in de Hoek hihi
 
je hebt letterlijk een dier met scharen in je bak.
Een bodemdier dan nog, die 'snachts actief is, samen met vissen die' snachts op de bodem rusten...

1+1=2
 
je hebt letterlijk een dier met scharen in je bak.
Een bodemdier dan nog, die 'snachts actief is, samen met vissen die' snachts op de bodem rusten...

1+1=2
Ik snap wat je bedoelt maar de cpo valt de vissen nooit lastig, ook in de avond. Het is wel gek hè? Ik heb namelijk sinds kort pas guppen erin en daarvoor had ik voor 1 jaar deze cpo en 6 zebra Danios, die waren ook nooit lastig gevallen???
 
Ik denk ook dat deze een CPO-knipbeurt heeft gehad. Mag ik vragen waarom je zo’n grote pomp op 50 liter hebt btw? Big Grey mama in de Hoek hihi
Ik hou van overkill ;) houd de aquarium schoon. En big grey mama? Waar?
 
Als ik er nu zo over nadenk ga ik dan wel de cpo wegbrengen? Als jullie dat aanraden. Ik ga hem dan toch echt wel missen :( ik had een band met hem, alhoewel ik dan me niet meer zorgen hoef te maken voor een ontsnapte kreeft die in mijn kamer rondloopt :p iemand die een bodemdier voor me aanraad? Ik dacht zelf aan een Steenkruipertje (Balitoridae).
 
Ik snap wat je bedoelt maar de cpo valt de vissen nooit lastig, ook in de avond. Het is wel gek hè? Ik heb namelijk sinds kort pas guppen erin en daarvoor had ik voor 1 jaar deze cpo en 6 zebra Danios, die waren ook nooit lastig gevallen???
Danio's slapen niet op de bodem, guppen wel.
 
Als ik er nu zo over nadenk ga ik dan wel de cpo wegbrengen? Als jullie dat aanraden. Ik ga hem dan toch echt wel missen :( ik had een band met hem, alhoewel ik dan me niet meer zorgen hoef te maken voor een ontsnapte kreeft die in mijn kamer rondloopt :p iemand die een bodemdier voor me aanraad? Ik dacht zelf aan een Steenkruipertje (Balitoridae).
lijkt me dat je voldoende stroming hebt, een klein grondeltje zou wel moeten gaan.
Maar ga je geen brakwater soort gaan kopen e
(en luister niet naar wat de verkoper zegt)
 
De cpo s die ik had klommen op de wat hogere stukken hout en vandaar probeerden ze de vissen of hun staarten te pakken dus ja als ze de kans krijgen zijn het ook hoogwerkers hoor.
 
lijkt me dat je voldoende stroming hebt, een klein grondeltje zou wel moeten gaan.
Maar ga je geen brakwater soort gaan kopen e
(en luister niet naar wat de verkoper zegt)
Nummer 1 regel als vis eigenaar: luister nooit naar de verkopers! :)
 
Nummer 1 regel als vis eigenaar: luister nooit naar de verkopers! :)

Ach we mogen ze niet over een kam scheren denk ik en er zijn ook goede bij hoor die wel aan het belang van de bewoners denken en niet enkel aan de omzet.
 
Je kan eventueel ook een 30l bakje erbij nemen voor je CPO
 

Terug
Bovenaan