Wat is er nieuw

Guppy tweeslachtig?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Muff&Punk
  • Startdatum Startdatum
M

Muff&Punk

Guest
Hallo iedereen,

Van de week heb ik nieuwe guppies gekocht bij de dierenwinkel. Tussen de vrouwtjes zwom een hele mooie, nadat hij deze had gevangen en ik goed keek leek de guppy een gonopodium te hebben. Hij heeft een mooie lange kleurrijke staart en rugvin. Maar wat erg raar is, is dat deze vis ook nog een zwarte plek heeft bij de buik. Precies zoals vrouwtjes dat hebben. Ook is hij wat forser gebouwd dan een mannetjes gup.

Is het mogelijk dat guppys tweeslachtig zijn?

Ik zal zo even een foto maken en hier plaatsen, dat zal het misschien duidelijker maken.

Groetjes
 
zoiets misschien ???

2105451907.jpg
 
hahah precies dat, verschillende kenmerken, zoal vrouwelijke als mannelijke 😛
 
Je hebt hermafrodiete mannetjes Guppen deze vallen op door forser te zijn qua bouw, groter te worden dan een gewone man, minder kleurrijk op het lichaam, en ze zijn onvruchtbaar.

Ik wil wel graag een foto zien want een zwarte vlek zegt niets.
 
10277673_653037988103551_958693262459440122_n.jpg


Hier een foto
 
Dit lijkt me gewoon een vrouwtjes sluiergup. Omdat alle vinnen sterk verlengt zijn lijkt de aarsvin iets op een gonopodium maar is het niet. Mooi dier ik had hem graag gehad. 😉

Beste zet je er zo'n man tegenover.
13389.jpg


De jonge vrouwtjes zullen ws geen sluiervinnen hebben maar dan laat je broer x zus paren en 50% van de vrouwtjes zal sluiervinnen hebben. Zoon x moeder kan ook.


Hou dierenwinkel guppen op minimaal 24 graden, ververs wekelijks 40% en geef voedel waar veel plantaardige ingredienten in zitten bv guppyvoeders of Malawivlokken.
 
de guppen zitten bij mij op 26 graden. ik ververs om de dag ong 20%. qua voer krijgen ze op het moment alleen guppyvoer. Ik zal volgende keer even kijken voor malawivlokken.

Ben blij met de guppy vrouw en zal ook een bijpassende man zoeken dan. Ze is nu wel al zwanger van een ander mannetje. Als ik haar binnenkort met een ander mannetje apart zet, zal ze na deze worp dan al bevrucht zijn van het andere mannetje of zal ze nog van de andere man kunnen werpen?
 
ik meende dat guppen tot 3 x toe kunnen bevallen van 1 bevruchting?
 
De eerste 2 worpen zullen waardeloos zijn. De 3e worp is dan ws van de nieuwe man.

@Straatklinkerfm: Het is tot 7x maar vers sperma gaat altijd voor opgeslagen zaad. Ze kunnen trouwens van meerdere mannen zwanger zijn. Een worp hoeft niet van ��n man te zijn. Zo heb ik 20 jaar geleden een sluierman en een wildvorm bij een vrouwtje gehad. Er kwamen jonge sluiermannen uit, en wildvorm mannen.
 
Ik heb ondertussen een extra pot voer gekocht met 38% spirulina.

Hier wil ik het vrouwtje mee gaan samen zetten, is dit een goede combi?
Het mannetje heeft wel iets meer geel op zijn lichaam.

10178097_653507684723248_6259041721462837069_n.jpg
 
Nu zie je duidelijker dat het een mooi vrouwtje is.
Lijkt mij zeker een goede combi benieuwd wat daar uit kan komen
 
Je moet wel 3 vrouwen tegen over 1 man doen.
Anders gaan de vrouwtjes dood van de stress
 
Dat is een hele mooie combinatie. Zou alleen in de nakweek wel gaan weg selecteren op zwarte streepjes in de staart die waarvan beide dieren er een hebben. Verder kan van beiden de rugvin breder.

Dan heb meteen een kweekdoel. 😉

@Stefke: Dat wordt soms gedaan maar in dit geval is er maar een geschikt vrouwtje. 1m/1v kan ook prima.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan