Wat is er nieuw

Guppy veranderd van kleur

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rianne20
  • Startdatum Startdatum
R

Rianne20

Guest
Hallo allemaal.
Ik heb sinds 2 weken een aantal guppen, en ondertussen en stelletje jonkies, maar nu is een van de vrouwtjes van kleur veranderd?
IMG_20200121_193242.jpg

Dit is mijn hele aquarium met 3 guppen, 3 plaatjes( beide soorten 1 man en 2 vrouw) 9 kardinaal terras en een ancistrus.
15797027052837535627417614637438.jpg

Hij was eerst hetzelfde als deze
15797027563678529815484439328370.jpg

En dit is hem nu. Je ziet nu duidelijk verschil, deze is meer blauw en het lichaam is minder doorzichtig. Is dit normaal?

Bijlagen

• IMG_20200110_122001.jpg
    IMG_20200110_122001.jpg
    47.3 KB · Weergaven: 144
Ja, dat is normaal.
Jonge guppen hebben eerst geen kleuren, krijgen die na een maandje of 3-4 en dat gaat zo een poosje door.
Stipje hier erbij, vlekje daar erbij.
De kleuren kunnen intenser worden maar ook veranderen doordat bijvoorbeeld zo'n "vlekje daar erbij" zich uitbreidt.

Wat gaaf! Dit wist ik dus niet. Mijn baby gupjes hebben wel een beetje kleur, nu 2 weken oud, maar dat kan dus ook nog alle kanten op gaan. Ik ben benieuwd 😀

Wat gaaf! Dit wist ik dus niet. Mijn baby gupjes hebben wel een beetje kleur, nu 2 weken oud, maar dat kan dus ook nog alle kanten op gaan. Ik ben benieuwd 😀
Of je nu een bepaalde guppenstam of een andere willekeurige gup hebt, ze zijn allen begonnen met een grondkleur waar na verloop van tijd de dek- en patroonkleuren zich op zullen gaan manifesteren. En als je idd de achtergrond (qua herkomst) van de guppen niet kent, dan kan het een hele verrassing zijn wat er aan nakomelingschap aankomt.

Of je nu een bepaalde guppenstam of een andere willekeurige gup, ze zijn allen begonnen met een grondkleur waar na verloop van tijd de dek- en patroonkleuren zich op zullen gaan manifesteren. En als je idd de achtergrond (qua herkomst) van de guppen niet kent, dan kan het een hele verrassing zijn wat er aan nakomelingschap aankomt.
Ik denk dat die achtergrond heel uitgebreid was, ik heb er nu zelfs 2 tuxedo guppen uit gekregen

Hierzo een filmpje van me van een greep uit mijn mix guppy bak die ik voor de gelegenheid even in een kleinere bak heb gedaan om ze buiten even te kunnen gaan filmen. Hier komt echt van alles uit zoals je het kunt zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan