Guppy weigert te eten


W

Willempies

Guest
Hallo daar,
Ik zit net naar mijn guppies te kijk en zie dat 1tje weigerde te eten. Toen ik beter keek zag ik ook dat ze wat magertjes was, tenminste, magerder dan pas geleden. Ze heeft pas geleden wel een aangevreten staart opgelopen toen ik er een nieuw mannetje in stopte, maar dit mannetje is nu al 2 dagen weg naar een vriend die alleen mannetjes houdt. Ook zijn er 2 dagen geleden meer dan 50 baby's geboren. Ik heb al een bijtje gehaald, die er al tien heeft weggewerkt (aanrader als je teveel baby guppen hebt). Het bijtje valt de volwassenen niet aan, want hij is veel kleiner. De waterwaardes zijn: no2 0 en no3 0, van de rest is er ook niks geks te zien. Mijn bestand bestaat uit 4 tetras, 1 ancistrus, 1 bijtje, 2 vrouwelijke guppen en nog ongeveer 45 baby's. Mijn bak is 45 bij 60 bij 30
 
Als vissen niet eten zijn de omstandigheden niet goed, kan verkeerde waterwaardes zijn (waar test je mee? met een strip of druppeltest) of verkeerde medebewoners of andere verkeerde omstandigheden.
heb je een totaalfoto van je bak?
 
Dit is de enige vis die hier nu last van heeft, ik heb verschillende tests gebruikt en ik doe elke 2 weken een waterwissel van 40%. Foto stuur ik morgen, want lamp staat uit en ik wil niet teveel stress veroorzaken door de lamp aan en uit te zetten. Ik ben er heel vroeg bij bij de vis, ik heb in t begin problemen gehad met te dunne vissen halen bij een verkeerde viswinkel, en die waren er veel erger aan toe.
 
De verschillende tests heb ik trouwens gedaan omdat 1 merk op was en ik wou vergelijken hoe die van t nieuwe merk was in vergelijking, er was geen zichtbaar verschil
 
Hier zijn de foto's, het aquarium zit niet heel vol omdat in niet durf schoon te maken, vanwege alle kleintjes, dus dat doe ik volgende week. Het glas aan de achterkant heeft ook een beetje als eraan hierdoor. Aan alle andere vissen merk ik nog niks anders aan eetgedrag/gedrag
 

Bijlagen

  • 20200311_085544.jpg
    20200311_085544.jpg
    95.1 KB · Weergaven: 136
  • 20200311_085500.jpg
    20200311_085500.jpg
    128.5 KB · Weergaven: 127
Ik zie wel wat verbeterpunten voor de bak zelf maar dat heeft geen invloed waarom je gup niet eet.

Overigens horen bijtjes op brak water gehouden te worden en niet continu in zoetwater (ongeacht wat de winkel of internet zegt) want doe je dat niet dan voelt de vis zich erg onprettig. Als waar vissenliefhebber zal je het beste met je dieren voor moeten hebben en niet omdat jij die vis wil er dan maar instoppen, je probeerd je bestand zo af te stemmen dat iedereen zich zo prettig mogelijk voelt.

Om geboortebeperking tegen te gaan kun je er ook rouwtetra's bijzetten ipv dat bijtje
 
Dag,
Hoe gaat het nu met je guppy? Ik had pas een mannetje met openstaande schubben en een gerafelde staart en die at ook niet meer. Spijtig genoeg is hij maandag ochtend overleden... Ik heb nu niet echt veel verstand van vrouwtjes guppy's maar heeft deze ook zo'n soort symptomen?
 
Het lijkt bij mijn guppy meer op een hap uit de staart, maar dat kan hetzelfde zijn. Ik snap alleen niet heel goed wat je bedoelt met openstaande schubben, zou je misschien een foto kunnen sturen? Met mijn guppy gaat het qua dunheid nog hetzelfde, maar ze schud een beetje met het hoofd bij het zwemmen.

Ik dacht dat het bijtje het liefst in brak leeft, maar het ook goed doet in zoet water. Ik heb namelijk eerder een bijtje gehad die in totaal 1.5 jaar heeft geleefd. Als dit echter niet zo is, moet ik dat ook tegen de viswinkel zeggen, want die houden ze alleen maar in zoet water.
 
Ik heb dit bijtje nog niet lang, dus ik kan hem nog zo terugbrengen naar de winkel, zonder problemen
 
Oh ik zie net dat ze weer eet, hopelijk kan ze nog herstellen
 
Ja de winkels hebben alles op zoet, is geen doen om 1 bak apart voor brakwater, komt omdat alle bakken op 1 groot biologisch filter staan. Maar d elogica dat ze in de winkel ook zo zitten ontgaat mij totaal want de winkel is ene tussenstation, daar kweken ze d evissen niet, worden er niet geboren of wat dan ook, gemiddeld zitten de vissen er maar 1-2 weken.
 
Oh oké dan zal ik kijken of ik het bijtje bij iemand anders kwijtkan, of anders terugbrengen
 
[SUP]Mijn guppy heeft geen openstaande schubben, dus t lijkt wat anders te zijn dan bij jouw guppy artemia[/SUP]
 
[SUP]Mijn guppy heeft geen openstaande schubben, dus t lijkt wat anders te zijn dan bij jouw guppy artemia[/SUP]
Ah, dat is in ieder geval toch wel een lichtpuntje, want de mijne overleefde het niet met (waarschijnlijk) buikwaterzucht, dus zal deze dat niet hebben.
Oh ik zie net dat ze weer eet, hopelijk kan ze nog herstellen
Oh gelukkig!
In ieder geval veel succes! En beterschap voor je guppy:DD
 
Bedankt

Nicolientje, wat zijn de verbeter punten van de bak op het bijtje na (ik ga morgen die terugbrengen naar winkel en kijken voor een mooie rouwtetra) ik had zelf ook wel in de gaten dat mijn bak er niet het allermooist uitziet maar ik weet niet echt hoe dat komt? Weet je ook iets om van draadalg af te komen behalve het eruit halen?
 
Qua verbeterpunten:
je uitstroom hoger hangen zodat je oppervlaktebeweging krijgt
Drijfgroen nemen zodat je vissen zich prettiger voelen onder die sterke verlichting
en je bodem is eigenlijk niet zo geschikt (te grof, en dat wta eronder ligt gaat geheid voor problemen zorgen door verstikking.
Algen heb ik geen verstand van
 
Ik zie inderdaad ook veel algen en daarvoor zou je het beste een topic in de sectie algen kunnen openen als je daar behoefte aan hebt;)
 

Terug
Bovenaan