Wat is er nieuw

Guppy zwemt rechtop (kop naar boven)

cassss

Well-known member
Lid geworden
8 april 2018
Leeftijd
34
hallo, sinds een aantal dagen zwemt mijn guppy man rechtop, zijn staart is ook op twee plekken gescheurd, ik weet niet hoe oud hij is. Soms drijft hij ook naar beneden of hangt hij in de planten, na dit twee dagen gehad te hebben, paarde hij wel weer met het vrouwtje. Hij eet ook goed
Geen van de andere vissen vertoont dit gedrag.
Mvg

Ps let niet op het vieze aquarium, het vuil uit het zand moet nog bezinken.

image.jpg

Vuil moet nog bezinken? Hoelang draait dit alles dan?

Het vrouwtje hangt ook vaak aan het oppervlakte, maar niet raar oid , zou dit komen doordat het mannetje haar niet vaak meer achterna zit om te paren?

Sinds vandaag, er zit uiteraard wel aquasafe doorheen.

En het water bestaat voor een deel uit het water van het kleinere aquarium dat ik hiervoor had.

Maar eerder schrijf je dat ie al enkele dagen zo zwemt. Dat rijm ik niet met je post dat dit sinds vandaag is.

En het water bestaat voor een deel uit het water van het kleinere aquarium dat ik hiervoor had.

In het oude water zitten weinig bacterien die je wilt hebben dus dat zal geen zoden aan de dijk zetten. Vertoonde hij dit gedrag dus ook in de oude bak al?
Ik denk dat je de nieuwe bak eerst goed had moeten laten indraaien.

Ik had sinds gister nog een tetra 30 l aquarium, nu een 60 cm.

Hij vertoonde dit al meerdere dagen, ook in de vorige bak

Hij is wel actief, in tegenstelling tot het vrouwtje.

Draait je oude filter wel mee in dit nieuwe aquarium?

Deels, het zakje actieve kool heb ik hierbij in gedaan, de oude filter stelde niet veel
Voor.
Maar ik heb al meerder malen uitgelegd dat het daar nu niet aan kan liggen, mijn vraag is, of jullie weten wat er aan de hand is?

Ik zag tijdens het verschonen van de filter wel een soort van wormpje zwemmen?
Hij maakte geen slangen beweging, en de vrouwtjes gup schuurt (heel) soms langs een plant.

Ammonium slaat op de slijmhuid van vissen. Dit zou misschien het schuren kunnen verklaren.
Ik zou als ik jou was de komende dagen stevig water verversen.

Als ik eerlijk ben heb ik maar 1 guppy twee maal achter mekaar zien schuren, en bij die eerste keer viel er een lang poepje af.

Zou het stil hangen ook kunnen komen doordat ik twee mannetjes en een vrouwtje heb, ik weet dat dit slecht is maar er is 1 baby mannetje nu in die fase en mijn ander vrouwtje is laatst overleden.

Erg lastig om dit zo te beoordelen maar 2 mannen en 1 vrouw in een 30 liter is ook geen goede zaak geweest. Dat geeft stress en vaak gevolgd door problemen. Daarbij doe je ze nu in en niet goed ingedraaide bak wat ook weer problemen kan geven. Ook heb je tegenwoordig veel slechte kwaliteit Guppen te koop en je leest hier vrij veel problemen mee.

Ik had twee vrouwen en 1
Man in een 30 liter.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan