Wat is er nieuw

Guppy's in koudwater aquarium?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gianluca
  • Startdatum Startdatum
G

Gianluca

Guest
Hallo,

Ik heb een nieuw aqarium, helemaal ingericht en drie weken laten inlopen. Nu wil ik graag guppy's in de bak doen; maar ik vroeg me af of dat kon zonder verwarmingselement? - Dus gewoon op huiskamertemperatuur. De laatste twee weken is het water ongeveer stabiel op 23/24 graden.
Ik las op internet dat sommigen juist zeggen dat het wel kan en zelfs beter is; en anderen zeggen absoluut niet doen!

Alvast bedankt.
(Ik wist niet zo goed in welke categorie ik deze vraag moest stellen dus excuus als hij verkeerd staat)
 
Je bak is geen koudwater met 24/25 graden ook moet je bak nog 1 week indraaien.
Maar guppen in 24/25 graden moet kunnen
 
Ik heb zelf een 120 en een 240 ltr bakje, die beiden sinds anderhalf jaar draaien zonder verwarming.
Wel met 12 u verlichting per dag.
Die zal wel verantwoordelijk zijn voor de bijna constante temperatuur van 23/25 �C.
Dus voor guppen zal dit zeker voldoende zijn.
Succes
 
Ligt er ook aan waar de guppen vandaan komen. Veel dierenwinkel guppen zijn redelijk steriel gekweekt en doen het alleen goed bij hoge temperaturen. Van hobbykwekers kunnen ze vaak wat meer hebben en die zul je dus ook wel onverwarmd kunnen houden. Even navraag doen hoe de guppen zitten waar je ze vandaan haalt dus.
 
Nekko zei:
..nog 1 week indraaien.

Hierover bestaat de discussie.

3 weken zou voldoende zijn, 4 weken wordt aangeraden bij garnalen omdat ze heel kwetsbaar zijn.

Belangrijk is om ook even de waterwaarden te meten, zo ben je zeker.
 
Biologist zei:
Ligt er ook aan waar de guppen vandaan komen. Veel dierenwinkel guppen zijn redelijk steriel gekweekt en doen het alleen goed bij hoge temperaturen. Van hobbykwekers kunnen ze vaak wat meer hebben en die zul je dus ook wel onverwarmd kunnen houden. Even navraag doen hoe de guppen zitten waar je ze vandaan haalt dus.
Helemaal mee eens!

Guppen uit winkels zijn absoluut geen beginners visjes meer. Een Discusvis is makkelijker. 😉
 
Mocht je in de buurt van mij wonen (stuur dan ff en priv� bericht) kan je wel wat guppen van mij krijgen, die hebben op school een jaar lang geleefd op 19 graden en toen de verwarming kapot was op 28 graden 😀 (Oja en ook 1 keer in de 2 weken alles schoonmaken met zeep etc.)
Die zijn wel wat gewent dus 😀
Ze hebben alleen niet zulke mooie kleuren als die in de winkel, ze zijn wildkleur gemengd met sluierstaart (ik probeer ze weer zuiver wildkleur te krijgen)
 
volgens de normen zou het goed kunnen op 24/25 graden.

maar zoals hier boven vermeld (en dat wist ik nog niet) kan je dus het beste kijken hoe en waar ze vandaan komen.

nu is trouwens ook een "warme" periode, in de winter kan je bak zomaar flink gaan afkoelen.
 
Guppen uit winkels zijn absoluut geen beginners visjes meer. Een Discusvis is makkelijker. 😉

Morgen komt de TS met foto's van haar nieuwe aquariumpje met zes discusvissen erin 😀 😉
 
Sanneke80 zei:
Guppen uit winkels zijn absoluut geen beginners visjes meer. Een Discusvis is makkelijker. 😉

Morgen komt de TS met foto's van haar nieuwe aquariumpje met zes discusvissen erin 😀 😉

Hoe groot dat de bak is weten we niet, dus wie weet zou het theoretisch nog wel mogelijk zijn als de bak groot genoeg is. 😛 :d
 
Daar heb je gelijk in Cedric 😉
Alleen zal er dan wel een verwarminkje bij moeten 😛
 
Mijn guppen zitten zonder licht rond 24�, met licht rond 25�, temp word bij mij wel constant rond 25� verwarmd door externe filter met verwarming,dus gaat nooit meer onder 24�

Ik mer wel dat mijn guppen indien temp vroeger onder 24� zat ze minder actief waren en nu veel actiever zijn, ze kweken ook goed dus.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan