Wat is er nieuw

Guppyvraagjes

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Esmi
  • Startdatum Startdatum
E

Esmi

Guest
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb me aangemeld omdat mijn zoon van 7 bezeten is van vissen en heel graag een aquarium wilde, dat hij nu van Sint heeft gekregen. Het is een klein bakje maar als hij het echt leuk blijft vinden nemen we een grotere (we konden deze krijgen van iemand ;)). Dit bakje is een superfish van ik denk zo'n 20 liter. We hebben fijn grind op de bodem gedaan, het water met aquasafe behandeld en op temperatuur laten komen. Na een dag stond zoonlief al voor de deur met 3 babyguppen van een vriendje, die al jaren guppen in een kommetje heeft zonder filter, verwarming e.d. Ze zitten nu een dag of 4 in onze bak en doen het prima. Ze krijgen vlokken speciaal voor guppen en eten ook van de plantjes zag ik. Ze zijn ongeveer 2 cm lang.
Nu heb ik wel wat vragen: hoe vaak geef ik die kleine guppies te eten? Moet het filterpompje dag en nacht aanblijven? Ik vind het zo'n brom geven voor die beestjes... En hebben ze meer nodig dan dat vlokvoer?
Wanneer kun je zien of het mannetjes of dames zijn? En zou ik er nog een paar bij kunnen doen in dit bakje, zodra ik het geslacht van deze 3 weet?
 
Zovaak mogelijk, minimaal 1x per dag, optimaal zou 7x een klein beetje zijn, maar daar heeft natuurlijk niet iedereen tijd voor 😉.
Filter aan, altijd.

Heb je de bak niet ingedraaid?
Daarnaast is 20L wel klein, voor alle vissen eigenlijk...
 
Ja, groot is het niet maar dat komt wel 😉. Ze zijn nu al in een paradijs gekomen vergeleken bij die kom. Voeren doen we dan goed blijkbaar, ze krijgen regelmatig een klein beetje. Bedankt voor je antwoord.
 
Welkom Esmi.
Met 2 cm zou je al verschil moeten zien in geslacht,mooiste is om meer vrouwtjes te hebben dan mannetjes want de mannen willen maar 1 ding en stel dat je dan 3 mannen en 1 vrouw hebt kan je je wel voorstellen dat ze geen rust zal hebben! 😉
 
Na 2 dagen kan je het geslacht al zien. De vrouwen hebben een stipje boven de aarsvin en mannen niet.
 
Dan zouden het 3 mannetjes moeten zijn, want die stipjes zien we niet. Maar we zien ook nog geen zich vervormende aarsvin. Wel zie je, als de zon even op het bakje staat, blauw aan het keeltje en achter de kieuwtjes. Ook een teken van mannelijkheid?
 
Als je zoon nog meer guppenbabies wil, heb ik nog een gratis adresje! 😉
 
Laten we dat maar niet doen, Frambozenhaai, in dat kleine bakkie 😉.
 
Geen probleem... heb nog een grotere bak voor je, voor een prikkie!
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Dubbele post John
      Terug
      Bovenaan