Binnenkort staat er in huize Niwla een SF Home 25 leeg dus laait de wens van vrouwlief weer op om een bak in te richten voor een koppeltje CPO's. Deze bak is naar mijn mening te klein. Nu heb ik me vanmorgen via de zoekfunctie wat verder ingelezen over dit onderwerp. Inmiddels weet ik:
- je in het geval van een koppeltje m/v binnen de korte keren een bak vol hebt die je aan de straatstenen niet kwijtraakt.
- mannen elkaar meestal de tent uitvechten (dus twee vrouwtjes het meest handig is?)
- je voor een koppeltje minimaal 4 verstopplekken nodig hebt.
- bodemoppervlak belangrijker is dan inhoud.
- er wel neocaridina's bij in kunnen mits je accepteert dat er zo af en toe eentje als voer dient.
- grondslapers (corry's e.d) niet handig is.
- De bak afsluitbaar moet zijn (kap/afdekplaat)
Eerste keus die gemaakt moet worden is wat een geschikt onderkomen voor deze garnalen is. Het liefst een beetje in lijn met wat ik al heb staan.
Zelf denk ik aan een
- Lido 120 (of misschien zelfs 200)
- Dennerle Scapers tank 50L (bodemoppervlak 45 x 36)
Iemand opmerkingen/aanvullingen ?
- je in het geval van een koppeltje m/v binnen de korte keren een bak vol hebt die je aan de straatstenen niet kwijtraakt.
- mannen elkaar meestal de tent uitvechten (dus twee vrouwtjes het meest handig is?)
- je voor een koppeltje minimaal 4 verstopplekken nodig hebt.
- bodemoppervlak belangrijker is dan inhoud.
- er wel neocaridina's bij in kunnen mits je accepteert dat er zo af en toe eentje als voer dient.
- grondslapers (corry's e.d) niet handig is.
- De bak afsluitbaar moet zijn (kap/afdekplaat)
Eerste keus die gemaakt moet worden is wat een geschikt onderkomen voor deze garnalen is. Het liefst een beetje in lijn met wat ik al heb staan.
Zelf denk ik aan een
- Lido 120 (of misschien zelfs 200)
- Dennerle Scapers tank 50L (bodemoppervlak 45 x 36)
Iemand opmerkingen/aanvullingen ?