Wat is er nieuw

Hacker / flauwekul

Stef Meijer

Well-known member
Lid geworden
21 november 2021
Berichten
231
Leeftijd
42
Ik blijf voorlopig even een poos offline, ik weet niet of ik last heb van een hacker of een copycat of iets, maar alles wat lijkt op mijn naam (of bedrijfsnaam) of iets schrijf ik niet.

Begin steeds meer irritante telefoontje's te krijgen op mijn Mob.nummmer van het bedrijf en rare reactie's van mensen op forums die denken dat ik iets doe. Dus blijkbaar heb ik weer eens last van een kl*%t die de boel probeert te vern^3ken voor mij. Het ziet er dus daaruit dat ik weer eens last heb van iemand die mij niet mag... Dacht eerst dat het allemaal wat toeval was totdat ik vandaag een reactie kreeg waaruit duidelijk blijkt dat er iets goed mis is. En blijkbaar een vorm van spoofing omdat mijn nummers en etc gebruikt worden.

Krijg telefoontje's dat ik fraude pleeg.
Schuldeiser op mijn gegevens.
Berichten over mijn bank gegevens.
Berichten over mijn sofinummer.
En de mooiste grap dat mijn auto ineens is overgeschreven naar een ander bankrekening nummer voor de belastingdienst.

Gaat lekker zo (verleden achterhaald mij nu). Dus voorlopig even off en alles resetten/veranderen.
 
  • Wow
Waarderingen: Thdo
Ik zou niet alleen off line gaan, maar toch eens verder kijken.
Als iemand zomaar o.a. je bankrekening kan veranderen is hij / zij wel in het bezit van alle gegevens, zoals inloggegevens en wachtwoorden, en daar moet je je toch ernstig zorgen over gaan maken, en al je inloggegevens / bankgegevens e.d. veranderen.
 
Verzoek was oprecht..... 💊
 

Bijlagen

  • IMG_3357.JPG
    IMG_3357.JPG
    82 KB · Weergaven: 135
Z.S.M. aangifte doen van identiteitsfraude, bankrekeningen bevriezen, etc., Stef. Als je dit niet al gedaan hebt. Zeer serieuze zaak waar je in terecht gekomen bent. Sterkte.


Edit: De brief kan nog steeds nep zijn. Ga het na bij de belastingsdienst. Ik kan mij geen overheids-correspondentie herinneren in enige officiële vorm die in de Ik-vorm geschreven is.
 
Z.S.M. aangifte doen van identiteitsfraude, bankrekeningen bevriezen, etc., Stef. Als je dit niet al gedaan hebt. Zeer serieuze zaak waar je in terecht gekomen bent. Sterkte.


Edit: De brief kan nog steeds nep zijn. Ga het na bij de belastingsdienst. Ik kan mij geen overheids-correspondentie herinneren in enige officiële vorm die in de Ik-vorm geschreven is.
mee eens, brief ziet er inderdaad fake uit.
 
Hij is nep.... (gegevens kloppen wel)

Maar mijn beveiliging was ook niet zo goed en de kans op concurrentie is sterk....
Wellicht was mijn beveiliging niet zo goed... en die van hun nog minder.




 
Laatst bewerkt:
Ik vindt die brief er echt uitzien en de tekst is zover ik mij herinner gelijk aan een brief die ik ooit heb gehad maar ik zou even bellen.
 
Probleem opgelost. (Sevdaliza - clear air)
 
Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan