Wat is er nieuw

Half groen half zand bodem

• Onderwerp starter Onderwerp starter visfur
  • Startdatum Startdatum
V

visfur

Guest
Vorige week heb ik een Juwel 80x34x40 met duolux deksel overgenomen. Na grondig schoonmaken staat die nu leeg in de woonkamer dus tijd voor het inrichten. De bodem wil ik half groen half zand maken maar ik kan hier alleen weinig over vinden. Wat voor groen raden jullie aan en wat voor bodem? Het groen wil ik laag houden en moet niet op het zand gaan groeien.

Mike

Wat bedoel je met groen? Bedoel je grind met planten? Kijk even in mijn album, wij hebben deels grind, deels zand...

Bedankt voor je reactie! Mooie bak zeg! Precies dat bedoel ik over het grind planten groei en zand lekker vrij voor mn corries. Moet ik nog speciaal grind hebben als ik het vol wil laten groeien met planten?

Bij de Hornbach wordt zand/grind verkocht met een korrel van 0,4-0,8 mm en dat is erg geschikt voor bodembewoners (Corys).
Is in meerdere kleuren te koop.

Dank je wel! Je moet afgerond grind hebben, dat fijn is en niet scherp, voor je cory's. Als je deels zand deels grind wil kun je werken met 'terrasbouwers' als afscheiding. Het blijft niet natuurlijk gescheiden anders, omdat de cory's lekker woelen.

(Er zijn vast andere soorten afscheidingen te verzinnen trouwens, maar door ieder kiertje loopt het zand weer door, dus je moet het echt goed dichtmaken).

De bodem ligt er in! Heb de ene kant aquarium zand en de andere het andere speciaal afgerond super fijn grind. De scheiding gemaakt van 2 stukken plexiglas als een T vorm op elkaar gekit en op de bovenkant afgewerkt met stenen. Nu even het filter fixen en dan de bodem planten er in. Het is de Micranthemum Monte Carlo geworden nu nog even zoeken wie deze verkoopt🙂 *Zoekt uit hoe die foto's moet plaatsen*

Succes visfur ben benieuwd naar het plaatje hier kan je foto's uploaden staat dan een linkje onder die kopieeren/plakken en dan staat die hier 🙂 foto uploaden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan