Wat is er nieuw

Halliehallo's Dubai 80 part 2

• Onderwerp starter Onderwerp starter halliehallo
  • Startdatum Startdatum
H

halliehallo

Guest
Omdat mijn andere topic om de een of andere reden verwijderd is, ga ik hier verder, ik zal ook zorgen dat de link in mijn onderschrift werkend wordt.

Het plantenbestand is:

Vallisneria Gigantae
Cabomba Caroliniana
Vesicularia Dubiana (Javamos)
Hygrophila Polysperma (Belgisch groen) (?)
Staurogyne Repens
De naam van de bruinige plant in het midden weet ik niet precies (iemand die het wel weet?)

Visbestand:

6x Kardinaal Tetra
10x Blauwoogjes
X aantal japonica garnalen
1x Ancistrus cf. cirrhosus
3x Endler gup (+ 2 jongen)

Hier een totaaltje
img_2540.jpg

Mijn "werk"plek
img_2536.jpg

De blauwoogjes zijn wel echt mijn schatjes :smitten:
img_2541.jpg

Japonica's op het hout
img_2547.jpg

Ik heb helaas nog geen eitjes kunnen spotten van de Blauwoogjes, ik hoop hier echt heel erg op, en ik denk wel dat het lukt want ik hoor vaak zat dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn. Tips (over de kweek en over de bak) zijn altijd welkom!!!

Mooi werkplekje zo hoor :thumbs:

Ziet er leuk uit, leuk ook dat het AF op je laptop staat 😀. Mss leuk voor de volgende x, iets grotere foto's..

@ Richvio Dat dacht ik toch!! 😉

@ Killerfish Ik zal kijken of het lukt. Ik maak mijn foto's met een iPhone, die ik vervolgens naar mezelf mail. Dan krijg ik de keuze om ze als klein, normaal of groot bestand wil sturen. Ik kies dan klein omdat ze volgens mij anders niet goed door de upload pagina komen, dan staat er volgens mij dat het bestand te groot is. Maar ik ga dat de volgende keer weer een keertje proberen!!!

Edit: Hier een linkje voor een filmpje van mijn Blauwoogjes, met de vraag of dit paar/baltsgedrag is

https://m.youtube.com/watch?v=NDRMaos2LjQ

Er zwemt ook nog een verdwaalde Sherrybarbeel in mn aquarium rond die lekker oud mag worden!!

Hier weer een update van de bak!!
Inmiddels een koppeltje M. Ramirezi aangeschaft, heel erg leuke visjes! Ook heb ik de groep Blauwoogjes aangevuld, nu kan ik echt goed zien hoe erg de oude al gegroeid zijn. Ik had namelijk nog maar een schooltje van 8 stuks, dus heb er 6 bijgehaald. Nu heb ik er dus 12 + nog 6 jongen, maar die zitten in mijn garnalenbakje.

Totaaltje
img_2964.jpg

Daar heb je het nieuwe stel (thanks voor de photobomb, Blauwoogje)
img_2957.jpg

Het mannetje is van de oude generatie, de 2 op de achtergrond (vrouwtjes) zijn nieuw
img_2960.jpg

Kiekeboe 😀
img_2963.jpg

Tot slot 2 foto's van de baby's, ze zijn niet heel duidelijk, maar ze zijn te zien!
img_2961.jpg

Als het goed is, zijn er 3 te vinden op deze foto
img_2962.jpg

Dit was het dan weer!

blauwookgjes gooien de eitjes toch gewoon op de grond? Grote kans dat de japonica een fijne lunch heeft gehad 😉

Op de bodem heb ik ze nog niet gezien, heb er een aantal uit de Cabomba weten te vissen. Had een tijdje geleden als experiment was mos en Cabomba uit de Dubai gehaald, om te kijken of er nog wat tussen zat. Resultaat: 5 van de 6 jongen die nu nog in leven zijn!!

Mooi aquarium 🙂

Jij hebt ook C. paleatus zie ik, klopt dat?

Dat is correct en tevens juist 😀 ik ben benieuwd wanneer ze geslachtsrijp zijn, zou het leuk vinden om een keer jongen te hebben van deze visjes! Heb jij ze ook?

Ik meen dat ik antwoord heb gegeven op je pb'tje hierover, of heb je dit gemist?

Ik heb dit inderdaad gezien Saskia, maar ik ben een beetje ongeduldig !! 😀 Ben ook al super blij met de jonge blauwoogjes, daar heb ik momenteel ook al heel veel plezier aan!

Gister zand in de bak gedaan, en de bak helemaal heringericht. De bak was gister nog te troebel voor foto's dus ik doe het nu. Volgens mij zijn met name de Cory's er erruggg blij mee! Ik moet het zand alleen nog een beetje meer verdelen, dan is het klaar.

Hier een totaaltje
img_2975.jpg

Lekker smullen van het hout!!!
img_2977.jpg

Het prachtige vrouwtje (vind ik zelf)!
img_2981.jpg

En de prachtige man!
img_2990.jpg

MMMHHHHHH!!!
img_2983.jpg

Dat was lekker!
img_2984.jpg

Schooltje blauwoogjes
img_2985.jpg

En de kleine blauwoogjes worden ook al echt blauwoogjes!!!

Dit was het weer!

Leuke bak

En vooral de blauw oogjes

Klopt, qua gedrag zijn ze ook echt aan te raden. Ik heb een redelijke groep zwemmen, maar ze zijn totaal niet druk. Scholen erg leuk samen

Ik ben begonnen met filteren over turf toen ik de Antennebaarsjes heb gekocht. Ook heb ik 500 gram actieve kool besteld zodat ik het regenwater kan filteren. (Iemand een idee hoelang dat moet?) ik hoop op deze manier wat zachter en zuurder water te krijgen, want momenteel is mijn PH 7,6. Andere tips om dit te doen zijn altijd welkom!

Weer even een update.
Het water is iets donkerder geworden, ik denk dat dit door de turf komt (of Catappabladeren?). Ook heb ik een nieuw plantje erbij, Sterrenkruid. De Crypto's zijn wat meer naar rechts gegaan, en het Sterrenkruid staat op de oude plek van de Crypto's. Vandaag heb ik er ook wat Torenslakjes ingedaan die ik van Kellemes (Mark) heb gehad (waarvoor dank) om het zand zo los mogelijk te houden. Ik zal jullie niet langer laten wachten, hier zijn foto's! Tips en opmerkingen zijn altijd welkom!

Totaal
img_3039.jpg

De nieuwe plek van de Crypto's
img_3038.jpg

Cory's
img_3055.jpg

Antennebaars vrouw
img_3053_(1).jpg

Dit was het weer!

Trouwens waarom heb je zo kleine filtertje op een 80 cm bak?

Die foto met die Aquaflow 50 is de pomp in mijn 10 lifer bak hoor!! Die kleine blauwoogjes zitten nog apart! Mijn 80cm word gefilterd door een JBL CrystalProfi i200 greenline!

Overigens staat het regenwater ook te draaien op actieve kool, morgen avond gaat dit in de bak, hopelijk met resultaat.

@SaskiaP ja dat Sterrenkruid is (tot nu toe 😛) nog echt een aanrader! Ik hoop dat ik veel uitlopers krijg!

@Ronan12345 haha! 😀

Stiekem ben ik de Cory's aan het uittesten of ze al geslachtsrijp zijn. Ik heb de afgelopen 3 of 4 dagen met rode mug gevoerd, en ze zijn lekker dik geworden 😀. Morgen een waterwisseltje doen, om te kijken of het gewerkt heeft. Als ik de mogelijkheid heb, haal ik de (eventuele) eitjes eruit. Zou me erg leuk lijken. Ik kan wel redelijk goed het geslacht bepalen. (Wat is de beste tijd voor de waterwissel? In de avond heb ik gehoord?)

Blijkbaar heeft het regenwater iets geholpen. De waardes zijn nu:

PH: 7,4
GH: 7
KH: 8

Nog steeds te hoog natuurlijk, maar dit was maar van 1 emmer regenwater. Vandaag of morgen gaat de 2e emmer erin. Hopen dat alles dan nog weer wat meer zakt.

Jazeker, vanavond de emmer erin, morgen avond of dinsdag een keer meten!

Groetjes

ben benieuwd! Leuk die blauwoogjes 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan