Hallo allemaal. Weet hier iemand raad mee.

P

P@tricK

Guest
Beste Forum leden, mijn bak draait al vanaf half december. Tot nu toe nergens last van gehad. Alleen mijn plantjes gaan steeds verder achteruit. Iemand een idee.

913572_0_82_20140126_143533.jpg


en deze...
912457_0_82_20140126_143616.jpg


Groetjes Patrick
 
Hoi,

Kan van alles zijn. Wat zijn je waterwaardes, voeg je iets toe en hoe lang staat je licht per dag aan?

Gr Martin
 
Hoi Allen,

Het licht is aan van 10uur s'morgens tot 21:30uur s�vons aan een stuk.
ik voeg hier niets bij van planten voeding omdat ze al als een gek de lucht in groeien.

dit zijn mijn waardes.

146291ptrick_0_82_20140126_183753.jpg


NO3 --> ik schat +/- 2
NO2 --> 0
KH --> +/- 6
ph --> +/- 7

Temperatuur --> 25 Graden

Als de teststaafjes op zijn wil ik iets anders gaan gebruiken ( wat adviseren jullie mij ).

Groetjes Patrick
 
Ik zie diverse algjes. De bruine zal denk ik opstartalg zijn en die verdwijnd wel na enkele weken in de regel.
Maar je moet toch wat minder licht geven en ik zou het naar 9 uur terugdraaien. Hoe langer het licht brandt des temeer vraag naar voeding.
Zoals je ziet zit er al bijna geen no3 in het water.
Ik zou dus de verlichting terug brengen en wel plantenvoeding gaan doseren.
Je kunt beter druppeltesten gebruiken die er van diverse merken zijn.

Wellicht dat de lfs ook op fosfaat (po4) eens kan testen. je moet denk ik ook je no3 en po4 verhogen naast de plantenvoeding. Als een plant aan 1 van deze stoffen een tekort heeft dan ontwikkelen er zich algen.
 
Ik heb het hetzelfde bruine effect op dezelfde plantjes toevallig. Ik heb er een paar kleine algeneters bij gezet en het probleem is voor een groot deel verholpen.
 
Terug
Bovenaan