Wat is er nieuw

Hallo allemaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gezinvan4
  • Startdatum Startdatum
G

Gezinvan4

Guest
Hoihoi
Wij zijn een gezin van 4 waarvan de jongste sinds vorige week een aquarium op zijn kamer heeft, 30 liter, filter en verwarming, zo'n opstart aquarium zeg maar.
Hij is zo blij, terwijl er nu alleen nog maar steentjes, water en plantjes in zitten?
Vanavond gaan we kijken voor de eerste bewoners, mijn vraag is, hoeveel plantjes moeten er in zo'n klein aquarium? Er staan nu 2 in, maar vraag me af of dat wel genoeg is.
We laten vanavond het water testen en dan hopelijk de visjes gelijk mee.,
We hebben een flesje meegekregen voor in de filter, goede bacteriën staat daarop, dat heb ik gelijk erbij gedaan, maar moet je dat herhalen zodra de visjes erin zitten? Of hierna niet meer.
Alvast bedankt voor 't lezen

sinds vorige week een aquarium op zijn kamer heeft,
Als eerste welkom, maar wacht nog een weekje of 3 a 4 met diertjes plaatsen, de bak is nog in zijn opstart en er komt nog een nitriet piek welke dodelijk is voor je diertjes, lees daar wat meer over, vergeet alle mooie beloften welke op dat soort flesjes staan.
En plaats anders even een post in samenstelling visbestand, in dit soort bakken kunnen niet veel soortjes.

Welkom op het AF

Volg de goede raad van Ton en lees in de tussentijd lekker op het forum met info over opstarten

Hey wat leuk!
En welkom hier 🙂

Welkom mede nieuw forum lid. Natuurlijk sneu voor je kleine om 3 tot 4 weken te moeten wachten maar zie als een oefening in geduld, een betere oefening dan uitleggen dat er echt wel een vissen hemel bestaat ?
Niet om je topic te kapen en misschien ook wel goed voor je kleine om te weten, hoe zit dat met lagere dieren? Een garnaaltje bijvoorbeeld?
Edit: best ook niet doen las ik net.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal, ik lees de reacties nu pas, geen melding van gehad...
Bedankt allemaal.
Er zitten inmiddels 2 visjes in, die het tot nu toe prima doen.
Alleen vraag ik me iets af, ik zie bij sommige plantjes in de winkel van dat zachte gelige wol om de wortels. Die moeten weg toch?

Verder ben ik al dagen aan 't lezen en leer hier veel van.
We wachten nu zeker met nog wat visjes halen en laten 't even bij 2?

Hallo allemaal, ik lees de reacties nu pas, geen melding van gehad...
Een melding kan je zelf instellen door boven in een topic op volg te klikken en dan je keuze te maken.
Of in je profiel bij voorkeuren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan