Wat is er nieuw

Hallo allemaal!

Ruben_S

Active member
Lid geworden
11 juni 2020
Leeftijd
34
Hallo allemaal!

Mijn naam is Ruben Stelma. Ik ben 29 jaar en woon in Poortugaal. Vroeger als kind vaak aquaria gehad met vanalles, meestal koud water. Nu, jaren later ben ik mij al 3 maanden (tot ergernis van mijn vriendin aan toe) aan het volstoppen met kennis van o.a. dit forum, youtube en andere informatie bronnen. Super handig zeg!! En dan kom je erachter waarom er vroeger dingen fout gingen..... haha
Ik zal een beetje info over mijn situatie geven:

Ik begon een maand of 3 geleden met een klein glazen bakje die ik nog had van 12 liter (week of 6 ingedraaid). Leuk, garnaal-proof ingericht en met op advies van de winkel 4 japonica's en 10 Crystal Reds. Binnenfiltertje, zandbodem, stuk kienhout en verschillende, vrij veel planten. Planten groeiden (met wat hulp van Flora Carbo) goed. Garnalen lieten zich veel zien en waren druk in de weer.

Inmiddels overgestapt naar een Dennerle nano cube van 30L. Hetzelfde bestand aan plant (stekjes gemaakt), kienhout en garnaal in gezet. Wat nieuw is is de bodem, deze is zwart, vrij fijnkorrelig zand/grind (0,4mm-0,8mm) en naast het bestaande stuk kienhout een nieuw stuk kienhout. Na een paar dagen (met ingedraaid filter + 10L water meegenomen) zijn er 10 Danio Galaxy's bijgekomen (de verkoper zei 15, maar ik vond het wat veel...) Ik wil hier nog 10 crystal reds bijdoen. Nog elke dag twijfel ik of ik de juiste keuze heb gemaakt m.b.t. Danio Galaxy's.
Er zit overigens ook een Tropica plant growth Co2 system 60 in. Planten achteraan heb ik stekjes van gemaakt dus die moeten nog flink groeien, evenals het Eleocharus Acicularus.

Bak is kraak en kraakhelder, niet eerder zo mooi helder water gehad. Misschien wel té helder. Ik heb wat probleempjes/vraagjes als beginnende garnalenhouder maar daar zal ik elders een bericht over maken!

Ik heb nu al heel veel geleerd zonder lid te zijn, nu ben ik lid en ben van plan nog veel meer te leren.

Dit is de 30L cube na 3 dagen:

IMG_6685.JPG

Groeten,
Ruben Stelma

Bijlagen

• IMG_6507.JPG
    IMG_6507.JPG
    118.3 KB · Weergaven: 65
  • IMG_6685.JPG
    IMG_6685.JPG
    285.7 KB · Weergaven: 86
Welkom Ruben, en succes met de bak.

Welkom Ruben. Ik weet het niet zeker maar zie ik daar een Anubia in je bak? Deze mag niet met de wortelstok in de bodem overigens.

Welkom Ruben. Ik weet het niet zeker maar zie ik daar een Anubia in je bak? Deze mag niet met de wortelstok in de bodem overigens.

Dat het een Anubias is zie je goed. Maar hij zit niet in de bodem, hij zit op t hout en dat vindt ie fijn.

Welkom!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan