Hallo allemaal


V

Vasilis

Guest
Mijn naam is Vasilis en iets meer dan een jaar geleden zei mijn dochtertje dat ze een axolotl wilde. Na wat onderzoek had ik een tankje van 60x30x30 met een pompje en een ventilatortje ingericht. Hop naar de dierenwinkel. En toen toch maar twee axolotls gekocht want ze waren allebei zo leuk! Maar twee axolotls passen niet echt in zo een kleine tank. Dus een bak van 80x40x40 gekocht… En dat ventilatortje was in de hete zomer niet genoeg …
Inmiddels hebben we een bak van 100x40x40. De ventilator is vervangen door een echte koeler. Om de koeler heen heb ik een bijna geluidsdichte aquariumkast gebouwd.
De axolotls vinden het prettig. Ze hebben inmiddels drie keer eitjes gelegd. De eerste twee leggen hebben we grootgebracht, maar op een gegeven moment werd het wel lastig om van al die kleine axolotls af te komen. De laatste leg hebben we als tussendoortje in het aquarium laten zitten. Ze hebben hun kroost met smaak opgegeten (-:
Dat is snel uit de hand gelopen, ghehehe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn naam is Vasilis en iets meer dan een jaar geleden zei mijn dochtertje dat ze een axolotl wilde. Na wat onderzoek had ik een tankje van 60x30x30 met een pompje en een ventilatortje ingericht. Hop naar de dierenwinkel. En toen toch maar twee axolotls gekocht want ze waren allebei zo leuk! Maar twee axolotls passen niet echt in zo een kleine tank. Dus een bak van 80x40x40 gekocht… En dat ventilatortje was in de hete zomer niet genoeg …
Inmiddels hebben we een bak van 100x40x40. De ventilator is vervangen door een echte koeler. Om de koeler heen heb ik een bijna geluidsdichte aquariumkast gebouwd.
De axolotls vinden het prettig. Ze hebben inmiddels drie keer eitjes gelegd. De eerste twee leggen hebben we grootgebracht, maar op een gegeven moment werd het wel lastig om van al die kleine axolotls af te komen. De laatste leg hebben we als tussendoortje in het aquarium laten zitten. Ze hebben hun kroost met smaak opgegeten (-:
Dat is snel uit de hand gelopen, ghehehe.
Van harte welkom hier op het forum Vasilis! :petjeaf:
Leuk dat je jouw dochtertje betrekt in de hobby of het eigenlijk samen met haar doet. Goed dat je jezelf alsnog hebt ingelezen over Axolotl's en je ook daadwerkelijk stappen hebt ondernomen om ze een beter onderkomen te bieden. Ook leuk dat je de eerste twee leggen groot hebt gebracht en hebt kunnen ervaren hoe dit is en wat hierbij komt kijken.
En tot slot is het natuurlijk goed om ook te stoppen met het laten opgroeien van de beestjes als je er maar moeilijk vanaf kunt komen. Ik vind het oplossen door ze te voeren een goed idee, al klinkt het een beetje bizar natuurlijk.
 
Ik vind het oplossen door ze te voeren een goed idee, al klinkt het een beetje bizar natuurlijk.
Ik heb de eitjes gewoon laten zitten. Af en toe namen ze er een hap van. En toen de kleintjes uitkwamen waren ze binnen een dag of twee allemaal opgegeten.
Voor mensen klinkt het gruwelijk natuurlijk. Voor de axolotls was het vooral lekker: ineens waren er allemaal kleine snoepjes in het aquarium :)
 
Welkom!
Bijzondere beestjes houd je met je dochter. Leuk om te lezen :)
 
Welkom!

En ach, de natuur is één grote snackbar ???
 
Misschien een idee om onze toekomstige baby dan maar te serveren als kerstdiner voor de hele familie? :juggle:
 
Misschien een idee om onze toekomstige baby dan maar te serveren als kerstdiner voor de hele familie? :juggle:
Ik weet niet hoe groot je familie is..? Anders kun je beter een jaartje wachten, dan hebben jullie wat meer.
 
Neeeeee! Babyvet maakt het juist lekker mals! ;p
 
Ghehehe, allemaal axolotls hier :p
 

Terug
Bovenaan