Wat is er nieuw

Hallo allemaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tjeerdvries1982
  • Startdatum Startdatum
T

Tjeerdvries1982

Guest
Hallo,

Ik ben Tjeerd uit het zonnig zuiden en heb sinds kort een aquarium.

Het is een kleintje van 20L gekregen van mijn zus omdat de Kids dat leuk vond, nu vind ik het nog leuker :DD als de Kids.

Nu wil ik wel een grotere gaan halen in de nabije toekomst.

Hij draaide nu 3maanden zonder al te veel problemen. Ik doe elke zaterdag een waterwissel ongeveer 50%, de ruiten schoonmaken, filterschoonmaken en de bodem afzuigen met een slangetje.

Er zit een koppeltje ballonmollies in die zijn wel ziek geweest, ze hadden last van schimmel. Dit opgelost met een verwarming, medicijnen en zout.

Helaas zijn binnen een dag toen 2 guppen gestorven en de andere 2 niet, dat vond ik een beetje raar maar helaas.

Verder nog 2 Siamese grondbarbelen.
1 hele hele klein meerval 3cm en 1 pansermeerval 6cm
3 glasgarnalen en een slaketende slak om de andere slakken weg te krijgen gecombineerd met handmatig slakken verwijderen en de eieren op de blaadjes.

Verder staan er aardig wat planten in en als ik ze snoei zet ik kleine stekjes terug om een mooi achterwand vol groene planten te krijgen.

Als jullie idee of opmerking hebben hoor ik ze graag.

Groetjes Tjeerd

Bijlagen

• 20201103_162952.jpg
    20201103_162952.jpg
    348.2 KB · Weergaven: 85
Welkom Tjeerd en de stap naar een grotere bak is aan te bevelen want in een bakje van 20 liter kun je deze visjes niet houden 🙂.
Veel plezier op het forum en met het vervolg van je hobby.

Welkom Tjeerd, zoals hierboven al staat, ik hoop dat je snel gaat beslissen over een grotere bak.

Welkom Tjeerd,

Uit welk zuidelijk stukje kom je? Je bakje ziet er mooi verzorgd uit, maar zoals hierboven gezegd kunnen deze visjes eigenlijk niet in zo'n klein bakje.

Een groter aquarium kan je beter gisteren dan vandaag kopen omdat deze visjes zoveel afval uitscheiden dat dit bakje het niet lang zal kunnen bolwerken, de visjes zullen het dan helaas niet redden.

Snel handelen zorgt er ook voor dat het leuk blijft 👍

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan