hallo ik ben nieuw en wil de bak inrichten (Guppy100)


G

guppie100

Guest
hoi ik ben sahel en ben 12 jaar heb een aquaruim van 80 liter heb platy dalmatier en neon tetra en endler guppen en ik had een 60liter aquaruim maar ik ga van aquaruim wisselen dus nu heb ik 80liter
 
hallo Sahel, welkom

leuk dat je een grotere bak hebt!

succes ermee.
 
Welkom op het Af, Sahel. 80 cm ? of 80 liter?
is een mooie maat.
 
maar de aquaruim word binnenkort echt mooi zal een keer foto maken en op het forum zetten hoor
 
Dan kun je als je wil een leuk fotoalbum aanmaken :)
Alvast succes met de inrichting.
 
Ik kom overigens op een andere inhoud;
41.5-6.5=35.X30.X80. - 84 Liters dat scheelt toch 10 liter :D

Of er moet ergens een verborgen maat zitten welke ik niet zie.
 
dus toch 80liter maar dan 84liter dacht 80liter eerst
 
Klopt 84 liter uitgerekend maar als je boden de planten en het filter er af is hou je effectief ongeveer 80 liters over.
Alleen volgens de site is het "maar" 71 Liters, daar reageerde ik op.
 
Ik kom wel op 70 liter. Trek 5 cm eraf van de bodembedekking en het feit dat je niet tot de rand vult. Neem ik de achterwand niet eens mee ;)

Maar succes Sahel. Ik ga je volgen man!
 
Grappig eigenlijk dat bodemdekking er steevast in zijn volledigheid wordt afgehaald. Heeft nu niemand door dat daar ook best een plas water tussen bivakkeert? Of leidt bij jullie wel de eerste emmer meteen tot een laagje water boven de bodem? ;)

Als je de bodembedekking al nadelig wil meereken, want dat suggereert eigenlijk dat het alleen maar slecht is voor wat er aan bezetting van de bak mogelijk is terwijl we allemaal juist zo blij moeten zijn met al die bacterieculturen in de bodem.
 
ben nu erg bezig heb al decoratie en weer planten ingezet morgen lava stenen heb ze met een bak met zoutwater ingedaan om te schoonmaken heb kienhout er in voorgrond plantjes dus mijn 60liter bak heeft nog wel wat planten maar steeds word er minder maar hou ik daar wel wat plantjes en dan de vissen overzetten over 1maand ongeveer dus ben erg bezig met inrichten als het klaar is laat ik jullie weten wat het eind resultaat

groet:guppie100
 
Mascha&Ivo zei:
Grappig eigenlijk dat bodemdekking er steevast in zijn volledigheid wordt afgehaald. Heeft nu niemand door dat daar ook best een plas water tussen bivakkeert?

Aan de ene kant heb je wel een punt Ivo maar aan de andere kant is het wel zo dat als je naar effectieve zwemliters kijkt voor de vissen je in dit geval niks hebt aan de 12 liter bv.
 
is het wel genoeg zwemruimte voor de vissen
 
ik heb kleintjes en ga kreeften halen had ze vroeger ook cpo kreeft gingen alleen dood weet alleen niet waarom maar ik ga deze maand of volgende maand weer halen
 
Je kunt bij tot de rand, nog en keer antwoorden ,hoor.(bewerken.)
tot 20 minuten.


En waarom dit?morgen lava stenen heb ze met een bak met zoutwater ingedaan om te schoonmaken??????
Wordt het een zoutwaterbak dan?


En kijk,of er 2 in kunnen, dat ze elkaar niet slopen.
 

Terug
Bovenaan