Wat is er nieuw

Hallo ik heb een vraagje ik zou graag willen overstappen op een 260 liter bak maar ik vraag me af of de kast het wel kan houden het is een commode kas

caylee

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2024
Leeftijd
25
17268309772801512425240977141049.jpg

Ik zou het er ook niet op gokken, beter gaan voor een aquarium met mooi bijpassend meubel eronder dan

En 1 maatje kleiner 215 liter?
Plus inhoud

Voordat ik hier ook maar iets over kan zeggen; welk materiaal is dit? Spaanplaat of massief hout, hoe zit het blad en de poten vast?

Voordat ik hier ook maar iets over kan zeggen; welk materiaal is dit? Spaanplaat of massief hout, hoe zit het blad en de poten vast?
De achterkant is een spaanplaat de rest is gewoon van hard hout gemaakt

Volgensmij is het aan elkaar verlijmd want ik zie geen schoeven

Bij onderhoud wordt er wel eens water wordt gemorst en kunnen panelen van commode (als deze niet watervast zijn) opzwellen met alle gevolgen………
Zou het er niet op wagen.

Bij onderhoud wordt er wel eens water wordt gemorst en kunnen panelen van commode (als deze niet watervast zijn) opzwellen met alle gevolgen………
Zou het er niet op wagen.
Als ik er water op mors dan maak ik het echt meteen droog dus ik denkt niet dat dat een probleem is

Als dat massief houten poten zijn moet dat lukken lijkt mij, het leek mij meer richting ikea fabricage te gaan, en dan zou ik t niet doen

Zelfs bij mijn Aquatlantis Sublime meubel gemaakt van 40mm panelen kit ik toch nog elke overgang af, gewoon voor het geval dat....
Volgens mij is 20mm het minimale voor een degelijk meubel vanaf 200L

Het gaat hier om een 246L bak
1000017516.jpg

Ik vroeg me ook af of die zijkanten hol zijn of massief. Als dat massief is zou ik het wel durven met een plaat multiplex tegen de achterwand.

Het is dus hol. Zou het niet doen zo. Je kunt wel in die holle zijkant een massief frame maken, dan wordt het een stuk steviger

Ik heb zelf ooit een 60 liter bakje kort op een eiken TV meubel gehad. Het had van de voorkant een zelfde constructie als jouw kast.
Na een paar dagen zag ik dat het hout begon te wijken, naden werden iets breder.

Voordat er waterschade was het bakje er op tijd af kunnen halen.

waarom zou een fabrikant van een commode (gokje baby/kinder-kamer) deze zo sterk maken dat deze 350kg (glasbak/260L/bodem......etc) kan dragen?

Hou er met je keuze ook rekening mee dat een kast met deuren makkelijker te verstevigen is. Ook kan hier makkelijker spullen (filter e.d.) in geplaatst worden dan in een ladenkast.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan