Hallo luitjes.


Kosmopoliet

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
12 oktober 2020
Berichten
75
Leeftijd
71
Locatie
Geleen
Even voorstellen, ik ben Gini, 68 jaartjes wonende te Geleen, heb mij in oktober 2020 aangemeld, was druk met van alles en niks maar nu met de Corona meer tijd.
Heb 25 jaar geleden een aquarium gehad, had al zo vaak de interne schijf gewist en geformatteerd maar bleef op het netvlies staan
Heb daarom maar de stoute schoenen aangetrokken en maar een bakkie besteld, komt op 5 februari, levertijd duurde wat langer door de Corona.
Volgend het ik gekocht :
Aquarium Juwel Rio 180 met licht eiken onderkast
Retro Led lampen 1 x rood, 1 x wit met timer
Intern filter gaat eruit en maakt plaats voor een Biomaster 350 Thermo
Achterwand Juwel zwart reliëf
Co2 Dennerle 600 Space Edition met 2 kg fles + 500 gram fles als reserve
Glazen diffuser
Flora Base voedingsbodem
Diversen, hout stenen, planten , plantenvoeding, magneet, schepnetje. heb nog een paar hele mooie stukken versteend hout, 15 geleden gevonden in Oregon USA.
Verlengsnoeren en timers zijn al in huis, plek is er ook al voor gemaakt.
Houd de handen droog, de hele boel wordt opgezet en ingericht zodat ik er alleen maar naar hoef te kijken.
Eventuele tips en commentaar natuurlijk van de Profs zijn uiteraard van harte welkom en worden in dank aangenomen.
Wordt vervolgd met eventuele kiekjes als het zover is, groet, Gini.
 
Van harte welkom Gini, je bent mogelijk het 1e lid hier welke droge handen houdt :DD
 
Welkom, ik zou voor je foto's en dergelijke een fototopic starten in het fotoalbumforumonderdeel (leuk scrablewoord :LOL: ) want in een voorsteltopic gebeurd doorgans niks anders dan iemand welkom heten
 
Welkom @Kosmopoliet - Gini op het forum.

Qua aquarium heb ik hetzelfde merk en type. Veel plezier wederom met je aquarium straks, het weer in gebruik nemen van de geformateerde harde schijf. Ik zou er btw wel voor de zekerheid een extra geheugen stick bij nemen.  ;):D
 
Welkom Gini!

(en weet je al welke vissen er in komen of hou je het op een plantenbak?)
 
Welkom Gini!

(en weet je al welke vissen er in komen of hou je het op een plantenbak?)

Weet nog niet wat voor een vissen, bak zal een tijd moeten staan aleer er bewoners in komen?
 

Bijlagen

  • 20210124_110041.jpg
    20210124_110041.jpg
    500.7 KB · Weergaven: 82
Weet niet of het iets is voor in de bak?, gevonden in USA, ligt hier al 15 jaartjes te stoffen.
 
In Oregon kun je zo een vrachtwagen vol versteend hout oprapen, licht op sommige plaastsen voor het opscheppen.
Wil niet opscheppen, ben al 50 x in USA geweest, zus woont er al 50 jaar, heeft kids daar, zodoende heb ik relatives in CA, Merced, San Diego, OR, Stayton, Portland, Hillsboro en Mount Angel.
 
Wil niet opscheppen, ben al 50 x in USA geweest, zus woont er al 50 jaar, heeft kids daar, zodoende heb ik relatives in CA, Merced, San Diego, OR, Stayton, Portland, Hillsboro en Mount Angel.
Volgende keer ga ik met de vrachtwagen naar de USA en breng ik voor de hele club versteend hout mee?
 
Dan hou ik me absoluut aanbevolen, altijd al iets met versteend hout willen doen (doe aan beeldhouwen in mijn vrije tijd)
Je gelooft je ogen niet als je daar complete bomen versteend ziet liggen, liggen daar gewoon maar te liggen, tis zo zwaar om in de koffer mee te nemen!
 

Terug
Bovenaan