Hallo mede aquarium liefhebbers

N

Norman

Guest
Hallo mede aquarium liefhebbers,

Mijn naam is Norman. Mijn vrouw en ik hebben beide tot op heden kleine maar eenvoudige aquariums gehad.

We hebben nu samen de stap genomen om voor een wat professioneler aquarium te gaan (voor zover dat kan).

Wat hebben we:
  • Zoetwateraquarium 120x50x45,
  • Eheim buitenfilter 350proffesional 4+
  • Eheim thermocontroll 250,
  • 2x Aqdim3 lampen (waarvan we er waarschijnlijk maar 1 van gaan gebruiken.)

We zijn bezig met een zoetwater aquarium van 120x50x45. een paar vissoorten en planten in willen houden.
het is de bedoeling een beetje het aquascapen te gaan verkennen maar ook de vissen een prettige en mooie leefomgeving te geven.

Nu ik dit schrijf zijn we bezig met het opknappen van het (2ehands) aquarium en het bijbehorende meubel. het aquarium is dus nog niet draaiend. dus er kan nog het een en ander veranderen. we zijn benieuwd wat dit avontuur ons gaat brengen. de bedoeling is om ook hier met foto's het proces in beeld te brengen van alle stappen en oplossingen die we vinden. Hopenlijk met het behulp van het forum komen we een heel eind en hopelijk kunnen wij ook ons aandeel doen om wellicht met onze kennis en ideeën anderen te helpen. tips en adviezen zijn meer dan welkom!
 
Welkom! Mooi formaat, een foto-album bijhouden is altijd leuk. Kun je ook de vragen in kwijt maar is later ook zeker met zo leuk om eens terug te kijken
 
Welkom Norman.

Zet hem goed neer, en kijk of hij waterdicht is.


Is hij leeg gemaakt , wat je gezien hebt?
 
Bedankt allemaal,

Bertus
Hij staat op een stevige ondergrond en het is van een metalen frame.Ik ga ervan uit dat hij daarmee stevig staat. Ik heb het aquarium werkend gezien en hij is dicht ook hebben we er met schoonmaak al veel water ingehad en nog niets gemerkt qua lekkage.
Er zit een overflow systeem in en die buizen moet ik nog testen en nakijken en anders komt daar wat nieuws in. Hij is nu helemaal schoongemaakt met wat azijn en zuiveringszout dus we moeten nu erg veel gaan spoelen om de bak weer neutraal te krijgen.
 
Welkom op het forum Norman
Goed bezig lees ik :Dk
 
Welkom op het forum.
 
Terug
Bovenaan