Wat is er nieuw

Hallo, mijn cory is ziekjes :(

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tamara1988
  • Startdatum Startdatum
T

Tamara1988

Guest
Hallo,

Volgens mij is mijn corydoras ziek, maar ik weet niet wat hij heeft.
De andere cory's zien er allemaal normaal uit, maar deze is heel flets.

De temperatuur is op dit moment 23,6 graden, PH rond de 6.98-7.05, NO2 is tot nu toe altijd goed geweest. Deze zal ik dadelijk nog eens testen voor de zekerheid. De bak is 180 x 60 x 60.

Ik ben nu 1 week bezig met de EI methode (halve dosering).

De rest van de vissen gedragen zich normaal. deze zit nu op een plant en blijft daar zitten. Vuurgarnalen leven ook gewoon, niets aan te merken.

Hieronder een foto.

119374tamara1988_0_82_img_0604.jpg

Op de pc is de foto goed om te zien, als ik hem upload komt deze zo erop te staan (de foto moet 1x met de klok mee gedraaid worden dan is ie goed).

Wie o wie kan mij helpen?

Indien jullie medicatie aangeven, svp rekening houden met mijn garnalen (deze kan ik er niet uithalen).

Alvast dank!

Re: Hallo

Ik denk ook niet dat het aan de EI zal liggen als je de helft toevoegt.
Dan zijn de waarden vast niet zo heel hoog.
Hoe oud is de vis (als je dat weet tenminste)??

Volgens mij - aan zijn grootte te zien - zou deze op zijn Max een half jaar zijn. Als ik zijn soortgenoten zie (van dezelfde lading) is hij wel iets kleiner, maar volgens mij nog niet de kleinste (maar dat weet ik niet zeker, ze zijn nogal heel bang).

We hebben het visje uit zijn lijden verlost, hij kon niet meer fatsoenlijk zwemmen.

Ik vind de vis er erg mager uit zien. Wat voer je ze? Corydorassen hebben namelijk voornamelijk dierlijk voedsel nodig, winkels willen nog wel eens algentabletten verkopen als geschikt voer voor Corydorassen. Af en toe wat groenvoer maakt niet uit, maar een dieet wat enkel bestaat uit groenvoer is niet goed voor Corydorassen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan