Wat is er nieuw

Hallo vis liefhebbers

Peter_50

New member
Lid geworden
29 september 2024
Berichten
0
Leeftijd
53
Ik ben Peter.

Heb een Juwel Rio 240 met extra oase 250 filter er op draaien -( Bioflow draait ook mee) minimale bezetting: grote ryukin vlinderstaart ( 6 jr oud) en kleine buffelrug en een mix sluierstaart deze beiden heb ik nu 4 maanden. zijn nog klein zo 7 en 9 cm

De mix sluierstaart vertoont afwijkend gedrag komt als normaal als een speer op het visvoer af maar na enige korrels spuugt hij het weer uit en zwemt dan beetje verdwaasd rond - ligt ook veel op bodem ( verstopt zich niet)

Ontlasting lang en wit gekleurd soms heel dun -maar dat is waarschijnlijk als hij niets gegeten heeft? Voer Hikari diverse en dr.Bassleer en regelmatig doperwten. Normale voer 3X dag .

Waterwissels wekelijks 40 -50 % gebruik preventief Voogle en Filter Medium bij waterwissel.

Waterwaardes goed met JBL druppeltesten gemeten en pH en O2 meet ik met professionele HACH meter ( HQ 40D) .Zouden het wormen of flagellaten kunnen zijn ? @michelle1 kan jij daar een reactie op geven en welk medicijn beveel je evt aan? Ik gebruik medicatie van Manaus. In ieder geval alvast bedankt.

Groeten,

Peter.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan