Wat is er nieuw

Hallo

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tjeerdt
  • Startdatum Startdatum
T

Tjeerdt

Guest
Tjeerd hier. Heb een 30 liter aquarium voor mijn kinderen gekocht, maar bedenk me nu dat ik er zelf meer mee bezig ben 10 vuurgarnalen, 5 red nogiets garnalen en 8 neon tetras.

Benieuwd of ik iets kan toevoegen aan alle discussies, ik hoop het wel.
15668320759534980242094658010044.jpg

Welkom Tjeerdt. Ik wil niet gelijk vervelend doen maar deze visjes horen niet in een 30 liter bakje thuis en vragen een groter aquarium:sorry:

Oké, lekker constructieve reactie van de beheerder. Voel me enorm welkom. Neem in ieder geval even de moeite om jezelf voor te stellen. Verder nog andere zeikpunten zonder ook maar iets van een onderbouwing of alternatieve opties mee te geven? Schrijf me maar gelijk maar uit bij dit forum. Daag.

Nou ik probeer alleen maar aan te geven dat deze visjes te klein zitten en hoop dat je daar iets mee kunt. Een optie heb ik eigenlijk gegeven door te zeggen dat deze te klein zitten en ze groter moeten zitten. Dus dan zou je of een grotere bak moeten hebben of moeten kijken of je ze zou kunnen ruilen bij de lfs. Ik probeerde juist mee te denken en aan het welzijn van de visjes te denken en ik verwacht dat jij het welzijn van de visjes ook hoog in het vaandel hebt. Al met al was het niet negatief bedoeld maar wel als belangrijk puntje van aandacht😉

Van mij een welkom Tjeerd, maar moet tegelijk @jessicapilon gelijk geven. Het bakje is de klein voor deze tetra’s. Ook zullen ze de garnalenjongen bijna allemaal opeten omdat er voor de garnalen te weinig verstopplekjes zijn. Dit alles neemt niet weg dat het een erg mooi ingericht bakje is. Wat drijfplantjes erbij en het is af! Of zie ik daar al wortels van hangen?

Ik vermoed trouwens dat je kardinaaltetra’s hebt.

Welkom Tjeerd! Bak ziet er schitterend uit! Ik zou als ik jou was lekker doorgaan met de garnalen, en daar mogelijk één vis aan toevoegen. Want sorry, ik moet de 'zeikers' gelijk geven: dit is écht te klein voor tetra's.
- Optie 1: een betta (maar eigenlijk is dat al erg krap, en niet iedereen zal het eens zijn met het feit dat ik het überhaupt suggereer.
- Optie 2: een gup. En daarmee bedoel ik letterlijk één gup (vermoedelijk man, want die zijn kleurrijker). En ook dat zal niet zonder controverse zijn onder de fanaten.

Veel meer opties zie ik qua vissen niet. Iemand anders? In het kader van constructief meedenken in plaats van zeiken?

- Optie 2: een gup. En daarmee bedoel ik letterlijk één gup (vermoedelijk man, want die zijn kleurrijker). En ook dat zal niet zonder controverse zijn onder de fanaten.

Zelfs 1 gup in dit bakje is not done, en al helemaal geen guppen want juist dat zijn druktemakers totenmet en hebben flink wat zwemlengte nodig (minimaal 80 cm)

En opties meedenken? hij komt toch niet meer online

Een Betta zou solitair kunnen maar met garnalen ook geen goede optie want veel lusten wel een garnaaltje.

Ik geloof dat Tjeert geen zin meer in het forum heeft.
Maar idd 30cm is veel te klein voor de tetra die gaat zich niet prettig voelen.
Hoe lang heb je het aquarium ingedraaid?

Jammer Tjeert dat je het zo opvat!

Inderdaad jammer dat we niets meer horen want we willen toch allemaal het beste voor de vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan