Wat is er nieuw

Hallo!

Tranceaddict

New member
Lid geworden
25 november 2020
Leeftijd
43
Na heel lang getwijfeld te hebben, ben ik ook begonnen met een aquarium! Een super fish start 70, een 60 liter bak.
Hij staat sinds vorige week vrijdag in te draaien. Ik heb heel veel ingelezen her en der op internet. Overal lees je andere meningen, zeker als het gaat om het opstarten zelf en bv water verversen.

Ik heb dit nog niet gedaan, maar ben toch van plan 1/4e te vervangen. Ik doe iedere dag een beetje EasyCarbo in de bak en doe er morgen maar eens wat plantenvoeding in(1/4e vd dosering vd verpakking). Verder vind ik dat het de plantjes (een starterset) nu een beetje bruin ogen, dit heeft te maken met 'emers/submers' en zal zich gaan herstellen neem ik aan? Ook op de spiderwood zie ik wat witte schimmel, ook dat schijnt geen kwaad te kunnen?
Ik heb 2 x de waardes getest, en daar waren nog geen spannende dingen te ontdekken (nitriet/nitraat, pH, Gh)...wil sowieso nog een paar weken wachten voordat ik met het vissenbestand begin.
Groeten!

Bijlagen

• IMG_20201204_090626.jpg
    IMG_20201204_090626.jpg
    417.9 KB · Weergaven: 73
Welkom op het AF.

Welkom, goed dat je eerst jezelf zo inleest, ik hoop dat je dat ook doet met de vissen die je erin wil houden want je opties zijn erg beperkt door gebrek aan zwemlengte

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan