Wat is er nieuw

Hallo

Gijsvis4

Member
Lid geworden
29 augustus 2024
Berichten
8
Leeftijd
41
Dag allemaal, ik heb voor mijn zoon Gijs een aquarium gekocht en ingericht met planten etc. Mn zoon is 4 en wou heel graag een aquarium ik had er vroeger ook 1 dus ik hoefde daar niet lang over te twijfelen. Het is een juwel primo 110 vandaag de voedingsbodem en gewone bodem en planten geplaatst nu maar tijdje draaien voor de vissen erin komen. Idee is paartje antenne baarzen schooltje tetra’s en schooltje corydoras wat garnaaltjes en een slak. Aangezien het voor mij 20 jaar geleden is dat ik een aquarium had zal ik af en toe wat vragen omdat ik niet alles meer weet. De eerste is of iemand ervaring heb met het led wat in de primo hangt geeft ie genoeg licht voor de planten met 12 uur aan op een dag en is de voedingsbodem voorlopig genoeg voor planten groei of moet ik nog wat toevoegen? Alvast bedankt gr Vincent
 

Bijlagen

  • IMG_8700.jpeg
    IMG_8700.jpeg
    2 MB · Weergaven: 31
  • IMG_8703.jpeg
    IMG_8703.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 26
Welkom en leuk om dat met je zoon te hebben. Opzich moet een voedingsbodem wel even voldoende zijn maar vergeet ook niet de voeding voor in de waterkolom .
 
Hoe bedoel je waterkolom? Bedoel je vloeibare plantenvoeding in het water toevoegen?
 
Dit gaat idd over alles van voedingsstoffen wat in het water aanwezig is/ kan toegevoegd worden.
Maar dergelijk vragen stel je best in de daartoe gemaakte categorieën.
Alvast welkom op dit forum!
 
Hoi, en welkom hier!
De meeste planten halen hun voeding voornamelijk uit het water zelf, dus een goede plantenvoeding is wel aan te raden. Profito fertilizer heb ik zelf en hier groeit alles behoorlijk goed!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan