Wat is er nieuw

(halve) kilo plakken diepvries voer, in blokjes bewaren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Canon
  • Startdatum Startdatum
C

Canon

Guest
Beste forumleden,

Ik ben sinds kort over gegaan op de groot verpakking van diepvries voer. Dit is gewoon veel goedkoper als die 'blister verpakking'.

Eerst deed ik het in de vriezer en brak elke keer een stuk af. Maar dit is gewoon lastig omdat het hard bevroren is.

Toen las ik een tip om het direct in blokjes te snijden. Dit ging goed, ik kon er elke keer zo 1 pakken.

Nu heb ik dat laatst ook gedaan bij de andere verpakkingen maar dit was denk ik te ver ontdooit en nu zijn al die blokjes 1 klont geworden.

Ik denk dat iedereen dit probleem wel kent, en misschien heeft iemand nog een goede tip??

Groeten Canon

Vaak is een rozenschaar hierbij een ideal hulpmiddel.

Misschien een raar idee en geen idee of het werkt. Maar een bakplaat of iets plats pakken. Ontdooien uitsmeren, invriezen en dan dit keer snel in blokjes snijden?

ik weet niet wat blister verpakkingen kosten bij jullie.
en hoevaak jullie voeren..

maar ik heb op mijn 400l zee bak een 2 blokjes per dag nodig.
een blister met 36 blokjes kost bij de lokale bouwmarkt 1.50 per stuk.
3 euro per maand..

laat je nou eens 5 keer zoveel voeren..
dat is 15 euro per maand.

kan je echt daarvoor gaan klooien?

Sjeff zei:
Misschien een raar idee en geen idee of het werkt. Maar een bakplaat of iets plats pakken. Ontdooien uitsmeren, invriezen en dan dit keer snel in blokjes snijden?
Na het ontdooien mag je het niet meer invriezen, dus dit gaat niet werken.

Ik breek de hele plak doormidden.
Helft in de vriezer.
De andere,breek ik een stuk af, en NEEM wat ik nodig heb.

IK gebruik een bak waar de soorten in zitten(rode m. zwarte m enz.
Dar doe ik de rest in terug.

Knippen is lastig,om in het parties te doen.

Misschien met groot broodmes. in de vlam houden,dan ineens op de plak?

Maar, dan kan ik net zo goed 10 blisters(doos) nemen,bijna even duur.

Sjeff zei:

Dat mag niet,he.
En ook onnodig,

Was maar een idee, heb nog nooit diepvries voer gebruikt...

Bedankt voor de reacties.

Ik bedacht mij een oplossing die ik denk ik vaker ga gebruiken.

Even buiten de vriezen houden zodat het goed te snijden is. dan in blokjes snijden,
daarom heen van die plastic folie doen. Elk blokje folie omheen doen.

Zal moeten werken. Even 15 min bezig en �0,30 ct aan folie per keer, maar nu kan ik nog
makkelijker blokjes pakken als dat ik bij blister verpakking kon.

Ik snij idd ook wel is, mes 10 sec onder heel heet water houden en dan snijden.

maar dan blijf je bezig.

Nu kan familie ze ook wat makkelijker voeren.

R. Wijnands zei:
Sjeff zei:
Na het ontdooien mag je het niet meer invriezen, dus dit gaat niet werken.

Weet je dit 100% zeker?

Ik heb wel is gehoord dat vlees dat in de winkel ligt (voor ons) ook al bevroren is geweest en je het zelf ook weer in de vriezer doet.

Volgens mij zijn we hier ook iets te overdreven in hoor.

Maar ontdooit diepvriesvoer gaat wel erg smeren op een plank.
ik heb het nu zover laten ontdooien dat je er zo doorheen kon snijden.

Nou,dat vervoeren we wel in een vriestas. He.

Het is dan maar 10 minuten lopen.

Maar,net wat je wilt,he.

Mag ik weten hoeveel er nu precies uitgespaard wordt in verhouding tot kleine blisters??? Want ik kan me niet voorstellen dat je zoveel moeite wilt doen voor maar een paar euro? o.O

Voor een plak ,a 500 gram betaal ik 6,75 ongeveer.
Voor 10 blister a 1000 gram 1,65. 16,50.

De moeite?
Met dat ik 4 plakken heb.

Het bespaard een paar euro idd.

bij ons is blister �2,- per 100 gram. Goedkoop.
ik kon toen aan 500 gram komen voor �7,-.

das dus �3,- goedkoper.

Daarnaast heb ik het gevoel dat blister mindere kwaliteit is. Veel water erin.

Die 500gram plakkaten zijn samengeperst kwaliteits voer (hoe ik het zie).

en zoveel moeite is het echt niet hoor!

Ik heb ook discussen dus voer ze zo 5 keer per dag.

Ik tik altijd met een klein hamertje de diepgevroren plakken in kleine stukjes.
Dit gaat altijd goed het is niet zo percies als een blitzer maar dat is voor mij niet zo erg.

Als je alles in kleine blokjes gaat doen en om elk blokje een stukje folie kost dat ook weer extra geld...

Je kunt toch alle blokjes in en tupperware doosje in de diepvries bewaren?

~ Ivo

Vriest alles toch weer aan elkaar?

Ik tik er gewoon een stukje af.

Minizen zei:
Als je alles in kleine blokjes gaat doen en om elk blokje een stukje folie kost dat ook weer extra geld...

Zoals ik al omschreeg �0,30ct, en dan hou ik ruim aan.
zo'n rol was 70ct. ik heb maar een stukje gebruikt.

30cent heb ik nog wel over voor zoiets.

Kijk als je er gewoon een klein stukje af kan slaan zoals Bertus aangeeft en het scheelt dan 3 euro, dan heb je dat toch weer mooi verdient 😉 Helemaal als de kwaliteit er ook op vooruit gaat dan.

Maar als je alles zelf apart moet gaan verpakken, ben ik toch echt liever lui dan moe ben ik bang xD

Waar kun je die plakken eigenlijk halen? Want ik ben die nog nooit tegen gekomen! 😱

Je neemt de diepgevroren plak, leg deze op de keukentafel of op een plat bord, neemt een groot keukenmes en heet water, je dompel het mes in het heet water en drukt de scherpe kant diep in het stuk, op deze manier maak je vierkantjes die je nadien gemakkelijk kan breken als je ze uit de vriezer neemt.

Als je telkens een stukje afbreekt moet je maar eens kijken, je zal meestal een groter stukje hebben dan dat je een vierkantje hebt, en dat is ook niet de bedoeling dacht ik. 😉

jha idd
waar kan je die dingen halen.
kan ik ook wel gebruiekn.

De grotere aquariumzaken hebben diepvriesvoer in grootverpaking, bv Verduijn, Veldhuis, en 1 van mijn lfs's hier kan ze ook bestellen. Ze kunt ze zelfs thuis laten bezorgen bij Veldhuis... De keuze is reuze zeg maar 😉 klik

jejachmi zei:
jha idd
waar kan je die dingen halen.
kan ik ook wel gebruiekn.

Heb jij dan zoveel vissen?
Denk dat jij beter blisters gebruikt.

Black_mollie zei:
Kijk als je er gewoon een klein stukje af kan slaan zoals Bertus aangeeft en het scheelt dan 3 euro, dan heb je dat toch weer mooi verdient 😉 Helemaal als de kwaliteit er ook op vooruit gaat dan.

Maar als je alles zelf apart moet gaan verpakken, ben ik toch echt liever lui dan moe ben ik bang xD

Als je elke keer met een hamer een stukje er af moet slaan is ook niet ideaal hoor. Ik zou het dan zo 5 keer per dag moeten doen, wat elke x wel minimaal 30 sec per keer is. je haalt wel zeker 40 blokjes van zo'n plakkaat. samen is dat 20 minuten. ik ben nu 1 keer 10-15 min bezig geweest voor 1,5 plakkaat.

dus qua tijd ben je beter af. En buiten dat het financieel aantrekkelijker is, vind ik het ook beter uit zien (zoals ik al zei 🙂 ).

Waar kun je die plakken eigenlijk halen? Want ik ben die nog nooit tegen gekomen! 😱

Ik ben gewoon naar een kleine dierenwinkel geweest die wel blisters verkoopt. Ik heb gevraagd of ze ook groot verpakkingen konden regelen. Heb toen zelf aan gegeven wat ik wou hebben en hun hebben het voor mij besteld.

Onze dieren winkel in ons dorp verdient er iets aan, en ik hoef niet thuis te blijven omdat ze het die dag kunnen bezorgen.
win-win 🙂.

ik haal de platen uit de verpakking, en stop ze in broodzakken en sla ze dan stuk met een hamer
Heb eigenlijk geen last dat de stukjes weer aan elkaar vriezen (je moet natuurlijk de zak met voer niet te lang uit de vriezer laten staan)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan