Wat is er nieuw

Handwaaiergarnaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elpiclan54
  • Startdatum Startdatum
E

Elpiclan54

Guest
Ik heb een week terug een handwaaier garnaal gekocht voor 15€ ik vind dat best veel geld voor een garnaal nou zit hij alleen maar achter de planten te schuilen dus ik dacht aangezien het een groep dier is ik koop er nog 1 maar nu hebben ze dus allebei de hele dag nog geen vin verroerd is dit normaal want ik vind het zonde om 30€ euro uit te geven aan garnalen

of de prijs veel is of niet durf ik niet te zeggen.

je hebt het over een groepsdier... 2 stuks is geen groep.

vanaf 6stuks kan je het een groepje noemen, dan zullen ze ook wat meer tevoorschijn gaan komen.

is je bak wel goed geschikt voor waaiertjes? vooral een flinke stroming is van belang.

15 euro voor eentje is wel veel. In de winkels waar ik kom zijn ze 5 tot 7.5 euro. .

Hoi ja oké groep is inderdaad meer als twee en ja er staat wel genoeg stroming maar mijn aquarium is te klein om er meer als 3 te houden dus ik ga morgen naar de winkel vragen of ze ze nog terug nemen want dit is zielig als ik ze niet kan onderhouden

15101749677742060266398.jpg

Is inderdaad wel prijzig, zoals hierboven staat lijkt €7,50 een meer gangbare prijs. Of het ook echt groepsdieren zijn weet ik niet hoor, ik heb al meer dan 2 jaar eentje in z'n uppie in m'n aquarium zitten en die lijkt het prima te doen. Ik heb er ooit één bijgekocht om 'r gezelschap te houden, naar na m'n afwezigheid van een aantal weken heb ik die niet meer kunnen ontdekken en leeft de oude dame gewoon haar eigen leventje lijkt het, en is ze ondanks dat ze alleen is niet schuchter.

Wat wel belangrijk is is dat een waaierhand altijd op een goede plek (waar ze zich goed kan vasthouden) in de stroming kan zitten, ik heb daarvoor een apart stromingspompje gekocht en die gemonteerd naast een groep stenen waar ze dan altijd in het zicht op zit. Bijvoeren hoeft niet, als je bijvoorbeeld tabletten gebruikt voor je bodembewoners komt daar zoveel stofvoer bij vrij dat ze deze in de stroming van de stromingspomp kan opvangen.

Kijk zo een stroming pomp kan ik niet aanschaffen maar ik ga kijken of ik ze nog kan terug brengen

Ze zit momenteel niet heel handig ervoor, maar links hiervan zit dus het pompje tegen het glas geplakt. Ik heb destijds deze Hydor Koralia Nano stromingspomp daarvoor gekocht, is klein en geluidloos, en door het compacte formaat goed te verbergen achter bijvoorbeeld een groepje planten. Maar als het niet past zoals je zegt is het misschien beter 'm idd terug te brengen, als ze niet in de stroming kunnen zitten zullen ze erg afwijkend gedrag gaan vertonen door als een gek door de bak te gaan zwemmen of met hun fragiele armpjes door het zand/grind te gaan scheppen op zoek naar voedsel, en dat is wel erg ongelukkig voor het beestje.

Waaierhand.JPG

Ja ik ga er morgen mee terug die van jou zien er wel volledig anders uit dit zijn die van mij

DSC_0958.JPG

Jij lijkt Atya gabon te hebben terwijl Francois de Atyopsis molucensis lijkt te hebben.

Ja dat zijn precies de garnalen die ik heb

Jij lijkt Atya gabon te hebben terwijl Francois de Atyopsis molucensis lijkt te hebben.
Is een moluccensis inderdaad, ook bekend als de Aziatisch waaierhand. Mannetjes wijken iets af doordat ze dikke voorpoten hebben, dit is dus een vrouwtje. De Atya gabon wordt ook de Afrikaanse waaierhand genoemd, heb ik idd geen ervaring mee, maar vond ik destijds een beetje te extreem uitzien voor mijn smaak.

Ja ik ga er morgen mee terug die van jou zien er wel volledig anders uit dit zijn die van mij

Bekijk bijlage 127895

Zal me niet verbazen dat deze garnaal morgen niet meer leeft,ziet er enorm gestrest uit.

Is zo makkelijk met de moderne techniek tegenwoordig om bv ter plaatsen eerst info op te zoeken en dan eventueel tot een aankoop over te gaan dat ik deze situatie niet heel handig vind om eerlijk te zijn.
Sinds wanneer draait je bak en weet je de waterwaarden?

Mijn bak draait nu bijna drie weken en nee weet niet de water waarde hoe test ik dat en ben wel naar de dierenwinkel gegaan en daar me water getest en ze zeiden dat het gezond was

Seabait heeft gelijk met het zelf onderzoek doen. De dieren in de winkel zullen het vaak wel een paar maanden volhouden op kraanwater en andere sub-optimale omstandigheden. Maar wil je ze langer houden (laat staan kweken) dan blijkt toch dat de dieren soms in geheel andere biotopen zitten. Dat gezegd hebbende, verkopen winkels toch vaak totaal ongeschikte dieren en geven ook niet of niet correct aan wat de dieren nodig hebben.
Dus terwijl de standaard visjes het vaak wel ok doen in een gezelschapsbak, vereisen meer bijzondere dieren echt wat eigen onderzoek.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan