Hanna HI 98127 gaat niet aan!


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Het volgende probleem doet zich voor met de Hanna HI98127, welke al een behoorlijke tijd niet heeft gedaan en hij heeft droog gestaan.

Probleem 1: de Hi98127 gaat de niet aan, ondanks dat ik nieuw en op de juiste manier 4 knopbatterij A76 heb geplaatst - normaal verschijnt op het display van de meter (1-2sec) 100% batt.

Probleem 2: Wanneer ik de ph meter in het water stop en ik druk ca. 10-15 sec doet deze het soms wel/niet maar krijg ik direct ph 7.3 en de temperatuur te zien, helaas geen 100% batt.

Uitzetten lukt niet

Voordat ik een andere wil aanschaffen wil ik eerst proberen om deze PH meter aan de gang te krijgen, weggooien kan altijd nog.
 
Zit hier niet ook een sensor in die maar een bepaalde tijd meegaat ?
En ijken mahjah moet ie het wel eerst doen, miss beetje oxydatie op de baterij lipjes, dat kun je voorzichtig poetsen met Brasso (als dat nog bestaat)
 
Bedankt voor je reactie.

Zoals je schrijft hij moet eerst wel aangaan.
 
We hebben ondertussen de ph meter gedemonteerd wat relatief eenvoudig is. Voordat we hem hebben gedemonteerd hebben we eerst de PH probe verwijderd en daarna de 4 schroeven, de printplaat kan daarna eruit geschoven worden.

Nu hebben we de aan/uit doorgemeten en deze krijgt wel stroom. Nu zou het ook eventueel aan de display kunnen liggen, iemand een idee hoe deze te meten is en/of deze te vervangen is.
 
Vervangen lijkt mij iig een brug te ver, er zijn heel veel types, en het ding is al ouder

Ik zie PH meters op amazon vanaf €6,10 tot € 5418,94..
Nou daar zit vast wel ergens een bruikbaar modelletje tussenin
 

Terug
Bovenaan